lördag 17 november 2007

Aktuellt

Jolle har tappat sin första tand. Eller snarare Luppe körde en Emil-variant. Han drog ut tanden med tandtråd. Stolt grabb fick sen besök av tandfen och blev en guldpeng rikare.


Angelina har äntrat sin nya coola moppe med neonljus. Mest först fick Luppe köra hem den från Marieholm. Han kom hem som en isbit många timmar senare efter att ha kört fel vid Löddeköpinge. Bra Fars dag han fick (valde). Vi försökte övertala honom att hämta den dagen efteråt med släp, men no.


Full packning pågår och det är skönt att vi är så överens om vad vi vill ha och inte ha. Det enda vi båda vill ha är den ljuvliga gigantiska guldspegeln, men jag får så många möbler att jag tyvärr måste släppa den. Snyft! Skulle verkligen passat i min hall. Måste hitta en ny på någon auktion.


Vinnare i Torns cup! Idag spelade Niki fotbollscup. Och de vann alla sina matcher. 11-4 i målskillnad. Niki gjorde 5 mål och backen Emma fick pris för bästa spelare. Elin gjorde en superräddning, med magen ;-) GIRL POWER!!!


Nate och Lina har börjar få koll på tvätten nu. Vet vad som tvättas med vad och hur man tömmer och rensar torktumlaren på vatten och dammtussar. Numera har vi ett schema för varje dag så att saker och ting blir gjorda. Underlättar en hel del. Arbetsledare...gissa vem?


Nästa vecka börjar jag min utbildning till coach. Så kul och spännande. Tyvärr ligger jag efter med pluggandet flera veckor, men jag klarade i alla fall förra tentan. Skönt!


Många av er har idag fått ett elektroniskt flyttkort. Har jag missat någon, maila mig då är ni snälla på sjalaglad@hotmail.com.


Nyligen tvättade vi Snäckan, och det är rena självmordsförsöket.
Förra gången gjorde jag det själv och blev sönderklöst. Vår söta snälla lugna katt bli som värsta skräckfilmensodjuret när man sätter henne i badkaret. Denna gången fick Luppe hålla henne och glad var hon inte. Så här snygg var hon efteråt när hon försökte få fason på sin päls.

Inga kommentarer: