onsdag 5 december 2007

Både idag och igår åt vi middag i lägenheten. Känns mysigt. Flera av barnens kompisar har varit på besök. Idag monterade Niki, Emma och Jolle en Ikea-pall. Det blev lite muttrande, men till slut fick de ihop den. Duktigt.


Imorgon kommer besiktningsmannen till huset och teleteknikern till lägenheten. Dålig planering ;-).


Skåpen börjar så sakteliga fyllas med gamla och nya husgeråd. Imorgon blir det garderoberna som ska städas och börja fyllas. Herregud vilken massa grejor man har. Börjar känna mig lite sliten i armarna av allt bärande.


Försöker skapa julstämning i lägenheten. I huset känns det inte mycket lönt. Men tyvärr visade det sig att jag har gammeldags kontakter, så mina fina julstjärnor i fönstret har inte kommit upp ännu. Det är bara att köpa nya. Plånboken blir snabbt full med kvitton tycker jag...


Lina och Nate gjorde ett ryck i lokalen och torkade köksskåp och golv. Där kommer att bli riktigt mysigt när det är färdigt.


Jolles och Nikis säng fick Luppe färdig idag. Vilket självklart gladde dem. Nu tjatar Niki om att vi ska ta dit sofforna. Och det vill ju jag med. Samtidigt måste jag ta hänsyn till Luppe också. När allt annat är på plats så tar jag de stora sakerna. Tills dess är det onödigt.


Barnen tycks ta hela situationen bra. Men det är svårt att veta vad som rör sig i deras huvuden. Längtan till tomten kanske distraherar tankarna, och i så fall är det ju bra. Annars kan jag knappast påstå att det är en idealisk månad att flytta...man har ju tusen andra saker att göra.


Nu ska jag sova. Är helt slut i batteriet! Natti natti zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Inga kommentarer: