torsdag 28 februari 2008

Gränslandet

Februari månads tema i min personliga utveckling har varit "Släpp fram barnet inom mig". Det har inneburit en mycket intressant månad där känslorna har tillåtits ha helt fritt spelrum. På gott och ont!

Jag har varit rusigt glad, på gränsen till hög av glädje. Fullständigt galen emellanåt ;-) Energin har sprudlat åt alla håll och kanter och det har varit riktigt häftigt att befinna sig i detta. Tyvärr har det lugnat ner sig lite. Men jag ska nog hitta tillbaka. Våg som jag är har jag också slagit över på andra hållet och blivit bottenlöst ledsen. Men jag har valt att stå kvar i varenda känsla och försökt hitta det positiva med att vara sjukligt sömning, naivt barnslig, gränslöst ensam, galet spontan, fullständigt irrationell... ja alla nyanser av alla tänkbara känslor har fått lov att finnas till. Det har tagit på kroppen faktiskt, det inser jag nu. Men det är okej. Jag har lärt mig massor under denna månad och jag har förlorat många av mina fördomar som en följd av detta. Och det är verkligen något positivt.

Barnet inom mig har också fått mer spelrum genom att jag varit mer barnslig i relationen till barnen. Jag har åter lärt mig hoppa på stenar vid havet. Idag var jag, Niki, Jolle och Nikis kompis på lekplatsen vid Stadsbiblioteket och lekte. Att leka pjätt på de konstgräsklädda kullarna föll mig i smaken. Dessutom har jag spelat musik galet högt i bilen. Fått upp ögonen för en ny sort musik och insett att jag är lika såld på datorer och nätet som både Lina och Niki. Med Jolle har jag gillat att gunga och följa pinnar i bäcken i Hammars Park.

Jag har varit i Gränslandet där man förlorar fördomar och livet berikas!

Men nu är det dags att balansera lite och tygla de mest naiva sidorna av denna barnslighet. Jag är trots allt snart 40 år. Det innebär inte att jag låser in barnet igen, bara reglerar när hon kan vara ute. Som alla barn behöver hon regler och tider att hålla, och jag är ju mamma.

På lördag startar mars månad. Temat kommer då att vara "Lita på och följ min intuition". Ska bli mycket spännande...

I mars börjar jag också på Entreprenörsprogrammet och jag påbörjar min taktil massage-utbildning. Det behöver jag... kroppskontakt :-) Om hjärnan är överstimulerad, så är kroppen understimulerad. För jag har ju inte levt singelliv på riktigt ;-) Och det lär dröja ett tag till. Alla experter säger att man först ska bli klar med sin gamla relation innan man påbörjar en ny. Detta tänker jag anamma... Den som väntar på något gott... hi hi.



/MariE

PS! Glöm inte...imorgon kommer nya numret av Malmötidningen, tema Hem och Villa

Inga kommentarer: