måndag 21 januari 2008

människomöten och människoöden

Whaow!


Finns det något bättre än människomöten?

De senaste dagarna har jag haft flera härliga, roliga, nostagliska och glädjande möten med människor jag har en förhoppning om att höra och se mer av. Det finns faktiskt inget som gör mig gladare och fyller mig med så mycket energi som just möten.


Först träffade jag en man och hans dotter för en intervju till tidningen. Det var ett positivt och upplyftande möte som var fyllt med skratt. Alltid skönt att skratta. Det var två levande och äventyrliga människor. Honom fick jag träffa en gång till, eftersom jag lyckades radera alla fotona från kameran. Lite onödig körning, men det var det värt.


Därefter mötte jag en gammal klasskamrat från högstadiet. Goe Torbjörn. Lika nallebjörnsaktig som för 25 år sedan. Världens snällaste kille, som nu har blivit man. Honom hoppas jag definitivt att se mer av. Alltid kul att träffa människor man kände som ung. Vi gick i samma klass ända från trean till nian, så vi har en hel del roliga och dråpliga minnen ihop.


Nästa möte var på telefon. Jag tänkte köpa ett bord på blocket, han var en pratglad människa och otroligt vänlig. Han lämnar bordet till mig imorgon. Är så nyfiken på hur han ser ut. Han ringde idag och bad om ursäkt för att han inte hade hört av sig tidigare, han hade varit sjuk. Innan vi hade lagt på hade jag fått veta att hans son skulle komma denna vecka och därför kunde han bara träffa mig vissa av dagarna (så att jag kunde få bordet som kostar 100 kr), hans son var nämligen det viktigaste i livet för honom. Glöm inte bort att jag bara skulle köpa ett bord och plötsligt fick jag ett häftigt möte på köpet.


Häromdagen pratade jag med min coachhandledare. Vårt första möte förra året var verkligen något utöver det vanliga. Det är delvis hennes förtjänst att jag kunde gå coachutbildningen. Denna gång talades vi vid per telefon och det var som att få en koncentrerad vitamininjektion direkt i halspulsådern. Hon är underbar! Jag blir alldeles varm i kroppen när vi talas vid. Glad och upplyft, stark och modig. Och min självkänsla är aldrig högre än efter ett samtal med henne.


Dessutom talade jag med min egen coach i telefon i veckan som gick. Fick suveräna tips som jag använde direkt. Så nu tvekar jag inte en sekund på att allt kommer att falla på plats. Jag har bestämt mig för att inte forcera fram NÅGONTING! Inte leta ihjäl mig efter lösningar. Lita på intuitionen.


I söndags var jag på 80 årskalas hos min faster Evy. I en härlig dam som cyklar en mil om dagen och är snygg som bara den. Där mötte jag en avlägsen släkting från Göteborg som släktforskat under ett helt år. Bara så fantastiskt kul. Om du läser detta Patrik, TACK! för alla skratt under söndagnatt när vi chattade. Vilken släkt man har...

Patrik kan allt om alla, som ett levande släkträd. Längtar till när han kommer ner och bor hos mig så vi kan dricka öl och babbla släkthistorier hela nätterna igenom. Får se till att få ner honom snart.


Med posten fick jag idag en ny singel. Under typ fyra timmar har jag lyssnat till den oavbrutet. En singel. Alltså en låt. Om och om igen. Jag har skrålat ikapp, kan hela texten nu. Bölat som en gris. Känt mig stärkt samtidigt som jag känt mig bedrövad. Precis som en bra ballad ska få en att känna sig. Missa inte!!! www.wiltune.com. Nya låten Better! Precis i min snyftarsmak.


Så idag bestämde jag mig för att ta tillvara alla de möten som livet skänker mig, istället för att gråta över de möten jag inte får till stånd.


Nu ska jag möta lite fiktiva männsikor i någon bra bok.

Jippiey nu loggade syssling pyssling Patrik från Göteborg in.

Ciao

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad härligt det låter - och vad glad jag blir, när jag läser ditt inlägg om möten. Möten ska man samla på i varje fall de goda.