onsdag 9 januari 2008

OJ! vad länge sedan jag var här

Jag stormtrivs i lägenheten. Bara älskar den!
Snart är skolan slut. Ska faktiskt bli skönt. Vill jobba nu, mer än jag redan gör. Om drygt en månad är det dags för diplomering. Längtar. Det är både otroligt kul och oerhört stimulerande att coacha andra till att växa och våga ta avgörande steg i sina liv. Någon som är sugen på att ta steget? Hör av er i så fall.
Denna vecka är barnen hos sin pappa. Tomt? Mycket! Ringer varje dag såklart, pratar via sms och msn och åker dit då och då. Ja, självklart gråter jag ibland av längtan till de viktigaste människorna i mitt liv. Men beslutet vi tog är rätt. Även för dem.
På all den lediga tid som plötsligt blivit över för mig själv jobbar jag mestadels. Så att jag kan jobba mindre när barnen kommer. Skolan hankar efter, inte så konstigt med allt jag haft att göra. Ska lämna in en tenta i veckan, sen är det uppsatsen kvar. Men det är okej. Den får bli klar när den blir klar...

Pular just nu med min krönika som ska in nästa vecka och har en intervju på fredag. Senare samma dag ska jag till min coach, spännande, första mötet. På lördag coachar jag en av mina träningsklienter. Ball. Och kvällen bjuder på inflyttningsfest hos vänner. Och Luppe ska självklart också dit.
För er som säkert undrar. Vi är fortfarande bästa vänner. Firade både jul och nyår tillsammans. På måndag ska jag till svärmor på makedonskt nyår. Leta guldpeng i gupcen (hur man nu stavar det). Allt som vanligt...

Förlåt alla vänner för att jag inte hållit er ajour på min blogg. Har inte haft bredband. Dessutom borde jag ringa MÅNGA av er. Lovar, jag ska. Snart! Saknar er jättemycket. Önskar bara att jag slapp sitta i köket eftersom jag inte får rätt på den trådlösa routern. Får vänta till helgen när min hustomte kan komma och hjälpa mig. Magnus, utan dig stannar min elektroniska värld ;-)

Bilder från mitt hem/Puss


Julklappsspelet engagerarNicole och Christoffer

Jul i mitt hem

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men nu måste jag skriva igen. Har varit så många ggr. och gluttat på din sida och inget hände. Men nu har det hänt, och du är tillbaka igen. Blev nyfiken. Du skriver Krönikor och har jag fattat rätt, utbildar du dig till coach. Om jag någonsin kommer vidare med min önskan om att skriva Krönikor och Kåserier, kan jag då anlita dig som coach? Hur går det till? Och vad kostar du i så fall? Jag håller mest på med mitt bildskapande nu, men bloggar en del och skriver och lämnar in lite här och var. Vi hade en sådan fin kontakt, när du gjorde vår "Bröllopsartikel" i "Vi på Näset". Hör av dig igen.
Bibi

blabla sa...

Hej Bibi

Vad kul att du tittar in, blir jätteglad.
Naturligtvis kan du anlita mig som coach. Hittar inte din mailadress, så maila mig så kan jag berätta hur det går till.
Jag har köpt en ny underbar NIKON D80 som jag ska gå kurs för att kunna hantera. Älskar bilder. Precis som du.
Vi har mycket gemensamt och det hade varit kul att träffas på riktigt.
Stor kram Marie
sjalaglad@hotmail.com är min nya mailadress

Anonym sa...

Här får du min nya blogadress www.bibchen.blogspot.com Jag skrev en kommentar under 10 dec. Har du läst den? Jättekul, om vi kunde ses under sommaren, när jag kommer till Skanör.
Kram (jag mailar dig.)