lördag 19 april 2008

100. Alliance for a New Humanity


Detta är mitt hundrade inlägg, såg jag när jag nu precis loggade in.


Hundra...det smakar gott. Det är så gammal jag planerat att bli denna gång. Att det är inlägg nummer hundra känns extra kul eftersom detta inlägg är, fram till nu, det viktigaste jag skrivit.


Igår hade jag ett inspirerande och tankeväckande samtal med en fantastisk man som berättade om sitt engagemang för en bättre värld. En värld där krigen, svälten, miljöförstöringen, hatet, föraktet, allt det mörka är historia.

Sedan barnsben har jag velat göra skillnad. Jag försöker i mitt arbete och i min vardag att göra det. Min önskan är att få människor att växa, jag vill att de ska känna sig sedda, jag vill att de ser andra och får dem att växa.

Det har tagit mig 40 år att våga stå för denna önskan, denna längtan. Nu uttalar jag den högt och sätter den på pränt.


Jag vill vara med och förändra världen!

Jag vill ge allas våra barn en chans att växa upp i en värld att vara stolt över!



Jag kommer att handla utifrån mina egna förutsättning. Och inte samla skuld för att jag kör för mycket bil, inte alltid handlar ekologiskt eller för att jag önskar mig en läcker sportbil.
Jag kommer att göra det jag kan utifrån mina egna förutsättningar, varav en är att jag trots allt är människa.

Mitt första steg har jag precis tagit. Jag har gått med i organisationen "Alliance for a New Humanity". Klicka in på http://www.anh.org/ och se om det är något som också passar dig. Annars finn den väg som passar dig, där du känner att du kan göra skillnad.

Det finns även en annan hemsida där man kan gå in och genom ett klick donera pengar till olika viktiga projekt över hela världen. Ett klick som inte kostar dig en krona men som gör en mänsklig skillnad. Ett klick för ett mål mat till ett barn i tredje världen. ett klick som kan stopa våldet mot kvinnor, ett klick för att rädda en utrotningshotad art. Välj du vad som är viktigt för dig och dina barns framtid. http://www.care2.com/click2donate/


Hör den fantastiska berättelsen om hur en puppa blir till en fjäril http://www.anhglobal.org/index.php?option=com_content&task=view&id=172&Itemid=49


Jag vet vad jag vill. Vad vill du? Jag vill till Barcelona i höst. Det är min väg. Vilken är din?



/en själaglad Marie

Inga kommentarer: