söndag 13 april 2008

MIRAKEL

Mirakel är månadens tema för mig. Jag tror på mirakel!
"A practical process for Creating Miracles" heter en föreläsning jag blivit inbjuden till på onsdag. Lite halvkul. Dessutom var jag på en annan föreläsning nyligen där en kvinna sa "tro på mirakel". Och nu satt jag och bläddrade i en bok för jag behövde några bra ord jag skulle skicka till en vän. Hittade följande av Albert Einstein
Det finns bara två sätt att leva sitt liv:
Som om ingenting är ett mirakel,
eller som om allting är ett mirakel.

Boken jag hittade det i heter "Slumpen är ingen tillfällighet". Ha! Passar ju bra med tanke på ovan.
Boken köpte jag för länge sedan. Men igår hittade jag den och började läsa. Och jag förstår precis varför den legat och väntat på rätt tillfälle att dyka upp. Jag lever och upplever nämligen precis det fenomen av synkronicitet som boken behandlar. Det är ett ord Jung myntade och som står för "en meningsfull slump". Mycket intressant bok som jag återkommer till igen.

Idag sa Jolle "det var mycket roligare när vi alla bodde tillsammans".
Sög till i magen kan man säga! Det är då man önskar att livet var mindre komplicerat....

Inga kommentarer: