måndag 3 september 2007

Hösten har kommit

Skolan har börjat på allvar. Mindre trevlig överrakning var att alla föreläsningar ska hållas på engelska, suck, svårt nog ändå. Men det ska säkert gå. Positive attitude!

Läser så att ögonen blöder...men har upptäckt en mindre trevlig sida med att bli äldre (vägrar skriva gammal). Det går inte att mata in hur mycket som helst. Mitt i ett stycke om orientalism dras handbromsen åt. Finito! Inte ett ord fastnar, inte en mening går att förstå. Huvudet säger "stopp, vill inte mer".

Kvällen bjöd på irriterande knott och ihärdiga mygg vid sidolinjen när dottern tränade överstegsfintar. Absolut sämsta med att bo här på "landet" är just myggen. De fick mig nästan att flytta första sommaren i huset. Minns att mina ben liknade nåldynor och att blemmorna var stora som femkronor. Efter några år blev jag immun, men så i år invaderades vi av "mördarmyggor" som är sju resor värre än sina föregångare. Kanske därför så många hus är till salu i gatan?

Ett sällsynt strandbesök i sommar. Lyssna till lite sommarmusik; http://www.wiltune.se/ Min favorit är "Around".

Höstmörkret har anlänt. Därmed har förbrukningen av stearinljus åter igen satt igång. Når väl kulmen i december. Mysigt, ja. Älskar doften av utblåsta ljus. Men frågan är om mina vita ljus kan ersätta förlusten av det solljus som sommaren inte ville erbjuda. Risken finns att man tvingas gå i ljusterapi i november för att orka med hela vintern.

Favoritserien på teve just nu. Scrubs, kan det bli sjukare än så.


fundra: kan ord smaka som något