måndag 10 september 2007

Lions loppis i Staffanstorp är bäst

Älskar Zlatan! Vilken match han bjöd på igår. Bolltrollkonstnären. Fantastisk kväll i vänners sällskap. Fotboll ska ses i grupp.
Alkoholtips (från en nästannykterist): Crémant Anniversaire - 89 kr på Bordershop tyckte jag någon sa...

Nytt jobb i sikte? Kanske det...har slängt ut mina tentakler och väntar nyfiket på svar. Lovar att återkomma med besked. Under tiden försöker jag förstå kolonialism, imperalism och postkolonialism.
Tar tacksamt emot jobberbjudande!

Stor loppisdag i Staffanstorp idag. Tänk så fort två timmar far iväg. Hade Lina med mig och vi lyckades fylla Picnicen till bredden. Ser framemot att få sätta spackelspaden, slipmaskinen och penseln i arbete. Blir alltid lika förvånad över vad små enkla medel kan göra med ett gammalt bord, en pinnastol utan sits eller ett sprucket skrivbord. Dagens topppnotering var lådan med gamla ramar jag plockade på mig. Längtar efter att fylla dem med nytagna foton av barnen och lite tuffa stadsmotiv.
Nästa loppis 25/11 kl 11-13

fundra: varför köpa nytt när man kan köpa gammalt och få historia på köpet