söndag 23 september 2007

Nicole rules!

Idag såg jag serieledarna utöka sin ledning. Bunkeflo IF:s F97/98 vann ytterligare en match. 5-0 mot Eslöv på bortaplan. Stolt mamma såg Nicole göra tre mål. Hon har väl dunkat in över trettio mål denna säsong. Sanslöst! Jag kallar henne för min målspottare. Det är otroligt kul och spännande att titta på hennes matcher. Sista matchen går på söndag kl 12 mot Staffanstorp hemma på Brovallen. På lördag är hon dessutom uttagen till sin första elvamannamatch med F13-laget (och hon är bara 10). Gissa om jag pyr av stolthet? Men jag gråter över att jag missar denna debut, ska ju på kurs på Näset. Fy bubblan, varför måste de krocka??? Får be Luppe filma hela matchen och se den i efterhand.


Tillbringade några timmar i min oas, Violetas lokal vid Caroli. Att vara där är som att gå på ljusterapi. Inte en massa elektriska apparater. Lugn och vacker miljö. Bra energier. Mysigt helt enkelt. Pluggar allra bäst där. Och vår gemensamma och efterlängtade bok har så sakta vaknat till liv. Urkul.


Ska när det blir tid över också färdigställa mina kortlekar "våga" och "ansvar". Den senare tror jag definitivt är kommersiellt gångbar.


Möblerna har det också öppnats nya dörrar för. Ett eventuellt samarbete på gång. Spännande!


Kvällen tillbringade vi tillsammans med Nate och hennes kompis. Åt Fajitas och tittade på filmen "Vägen till lyckan" med Will Smith. Den är inspirerad av en sann historia och kontentan av filmen är att "ge inte upp, du är din egen lyckas smed".


Imorgon är det skola och sen råplugga hos Vio, för att till sist avsluta kvällen med bokklubben Lusta. Måste hinna läsa klart boken. Den är så underbar.

fundra: existerar tur eller är det bara konsekvenser av ens handlingar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tur är inget man har/får...den förtjänar man!

M.Ekberg

(Resultatet av ens egna handlingar)

Anonym sa...

Jag tror på tur. Kanske sådär till 10%.
Resterande 90% kommer av mina val och konsekvenser av mina handlingar.
Tur är tex: spela på Lotto (om jag vinner )
Kram Annika