tisdag 25 september 2007

YES! NY ADRESS

Igår var jag för trött för att blogga. Men det var en bra dag på många sätt. Var i skolan, pluggade hos Vio och knallade in hos Peter Landgren & co vid tre för att skriva på kontraktet. YES!!!!! Jag fick min drömlägenhet och ja jag kommer att få jobba häcken av mig, men so what. Denna gång gick jag på känslan och förnuftet. "Think big" var mottot. Jag byter alltså Sjövägens 140 kvm mot Strandgatans 69 kvm, men vilka fantastiska kvadratmeter. Så Snygg! Ja, det blir inflytningsfest. Senare. När allt har lagt sig.
När jag ändå var i farten slog jag till och köpte lokalen under så att jag senare kan starta upp ett företag. Eller kanske slå ihop den med lägenheten. Har massor av idéer. Fram tills dess har jag en härlig inneboende, Nathalie. Känns mysigt.
Tyvärr fick jag inte jobbet jag hade hoppats på. Först blev jag besviken sen insåg att livet just nu är så vänligt sinnat att det stoppar mig när jag själv inte sätter gränser. Det var ett vikariat, men ett kul sådant. Det innebar att jag i februari ändå hade fått söka ett nytt. Dumt och onödigt jobbigt. Så detta var faktiskt bäst för mig.

Känner ni någon som söker personal, så tipsa mig eller om mig. De flesta av er vet ju vad jag går för.

På eftermiddagen tog jag en runda om Bauhaus och inhandlade lite renoveringsmaterial. När jag ändå var i krokarna tog jag en tur inom ILVA och konfronterade min gamla chef. Han som skötte sig lite osnyggt. Naturligtvis ställde han upp som referens, nu när jag jagar jobb. Skulle inte våga annat.


Kvällen tillbringade jag med min fantastiska bokklubb Lusta. Ingbritt varnade för en kväll som kunde bli lite katastrofal, eftersom avloppen hade renoverats, men den blev skitkul. haha...där fick jag till det... Roligast var det när Annika bestämde sig för att provsmaka Absint. Halleluja! Vi väntar på hennes debutroman "Fler jävla milda sånger".


Idag träffade jag min fantastiska idol, Monika Miheller. Läraren på Näset som brinner för barnen i byn Sega i Ghana. Ska göra en uppföljning på den förra artikeln.
Ni måste bara supporta henne och hennes man Martin. Så gå nu in på http://www.helpghana.se/!


Annars har dagen inneburit många telefonsamtal, mer eller mindre eggande. Bland annat till Skatteverket och Folkbokföringen.


Hämtade Jolle idag och hade brottningsmatch med en bunke femåriga grabbar. De är som duracellkaniner. Går inte att stänga av.


Just nu slipar Luppe väggen i köket och Niki surar. Lina pluggar, jag borde plugga och Nate kollar på Idol.

Ville bara uppdatera er alla. Nu ska jag föröska hitta en ny dassastol på nätet.


fundra: är det tillåtet att tänka eller känna vad man vill, så länge man inte agerar ut det


Inga kommentarer: