torsdag 8 november 2012

Kvinnorna levererar sanning

Just nu är det kvinnorna som levererar sanningen om mig. Jeanette Östling, min Soul Sister visar mig detta videoklipp. Och jag vill bara dö and go to heaven. Hennes ord, Iyanla Vanzant, är min sanning och sanningen om mig själv.
Lyssna på detta korta klipp och läs sedan vidare.


Why You Should Put Yourself First
Relationship expert Iyanla Vanzant says it's not selfish to put yourself first—it's self-full. Find out why Iyanla says you have to be good to yourself first if you want to be of service in life.

Är du med på hennes resonemang? Jag är. 100%.

"How you treat yourself, you treat God. You are the representive of God in your life."
De orden nästa nockar mig ur soffan. När jag sätter mig själv sist i mitt liv, sätter jag Gud sist. Jag sätter andra människor före Gud i mitt liv. Jag måste vara så god mot mig som jag vill vara mot Gud för att kunna vara till tjänst för andra människor i mitt liv. Aj aj aj aj. Oj oj oj.

"Self full! You wanna come with your cup full. What´s coming out of the cup is yours. What is in the cup is mine."
Denna kraftfulla kvinna fortsätter att leverera de mest grundläggande problem som vi människor brottas med och hon gör det tillsammans med lösningen på problemet.

"When you give to others to the degree that you sacrifies yourself, you make the other person a thief."
"They are stealing from you what you need and they don´t even know it."
Här landar så många polletter att det känns som om jag vunnit på roulette. Det rasslar till. Jag nickar mig igenom minuterna. Lyssnar om och om igen på inslaget. Hon sätter ord på allt det jag tänker. Och hon gör det så enkelt. Och förpackningen hon kommer i, kvinnlig, stolt, kraftfull, snygg, modig, säker ... jag älskar henne. Vilken underbar förebild.

Det är kvinnorna i mitt liv som levererar sanningen om mig själv. Dotterns val. Samtalen med väninnorna. Mötet med mamma. Heal My Voice Sweden gruppens alla kvinnor. Kommentarerna på FB. De speglar och speglar och speglar sanningen om mig. Värdet i mig. Visionen jag har.

Det jag behöver finns i det kvinnliga, det feminina, det mjuka, omfamnande, frigjorda, värdiga, sexuella, sensuella, glada, kraftfulla, kreativa ...

Jag inser att stora saker är på gång. Vårdar kroppen extra mycket. Dansar mer salsa, går på massage, gudinnekväll, sexibilitykväll, klipper mig, målar naglarna, lite mascara på ögonfransarna, bejakar åtrån, söker njutning, drömmer .... Jag bejakar sinnena och kroppen.

Och jag tar emot. Allt det stora värdiga vackra som kvinnorna säger och som klingar an i min kropp som min sanning. Jag tillåter mig att bli sedd och betraktad. Speglad. Och jag växer i detta. Växer ur begränsningarna, tvivlen, rädslorna och mörkret. Jag skriver om min story. Berättar framgångshistorien Marie istället för det trista smärtsamma. Blir bättre istället för bitter. För jag insåg i våras att vägen till storheten går när jag som kvinna "transform pain into power". Den egna smärtan, den rådande kollektiva smärtan och den historiska kvinnosmärtan. En dag ska jag dela med dig vad jag vet om "transform pain into power"

Tills dess får du lyssna till denna underbara kvinnas förklaring.



Iyanla Vanzant Defines Pain
Pain isn't just a physical ache. Watch as Iyanla Vanzant shares her definition of pain and how it can manifest itself, and reveals how we can all stop the pain.


Hail Mary, full of grace, the Lord is with thee; blessed art thou amongst women, and blessed is the fruit of thy womb, Jesus.

Att vara kvinna är mäktigare än vad många utav oss insett, fram till nu.
Pay
Attention
Inward
Now

Then .... Feel. Deal. Heal.

Love,
Marie

Inga kommentarer: