måndag 29 oktober 2007

DATASTRUL

Har ni försökt gå in och kolla huset på hemnet har ni nog blivit besvikna. Det är borttaget pga en spekulant vi väntar besked från. Jag hoppas att vi får svar i veckan.

Packningen är igång. Var på vinden idag och insåg att vi har två hem. Ett synligt och ett ovanför våra huvuden. Suck, vilken massa skräp man samlar på sig.

Av alla vinterjackor som hängde där uppe, behöll jag en. De andra kunde jag tälta i. Skorna fick också sig en utrensning. Barnen får jobba hela lovet med att sortera allt jag sparat till dem. Och det är inte lite. Bilen står lastad för avfärd till återvinningsstationen och ett lass gick idag till Luppes affär.


Imorgon fortsätter utrensningen när mamma kommer och sorterar. Hon är bra på sånt. Och dessutom packar hon på samma sätt som jag, vilket underlättar vid uppackningen.

Själv ska jag på anställningsintervju imorgon och borde därför sova nu. Men jag har försökt reparera min e-post hela kvällen, utan framgång. Är redo att kasta ut möget! Fick göra en hotmail-adress så att jag kunde skicka iväg viktiga saker. Varför fungerar ALDRIG datorer som de ska? Och varför strular min alltid när min käre dataMange är bortrest. Förhoppningsvis är han tillbaka imorgon så jag kan plåga honom då. Frågan är bara hur jag ska kunna gottgöra honom för all hjälp han bistått med på de mest underliga tidpunkter. Jag får nog skriva en tacklista snart igen...


Tänkvärt

Längtan läker


Att längta efter något

skänker kraft åt viljan

tröst för stunden

och lusten att lyckas

Inga kommentarer: