måndag 8 oktober 2007

Livet som student

Vilken pärs. Gjorde verkligen en "student" i natt. Satt uppe och skrev tenta till halv sju. Somnade påklädd i soffan. Annars hade jag inte vaknat igen. Vaknade elva igen för att fortsätta skriva. Tio över fyra sprang jag med USB-minnet till andra datorn. Tjugo över fyra var tentan utskriven. Halv fem hade jag läst att Malmö Högskola stängde. Ja, jag hann. Lite osäker på om den passerar och får godkänt. Har haft för lite tid att plugga.


Har börjat tömma bokhyllan, men den får inte se tom ut när fotografen kommer. Det avhjälper man med tomma vita skokartonger och snygga korgar. I hallen står nu tolv fyllda banankartonger. ICA gillar verkligen mig just nu. Är nere och tigger lådor varje gång jag handlar.


Denna kväll bjöd också på det mest osannolika samtal jag någonsin upplevt. Jag tänker inte gå in på några detaljer och namn. Men vad jag fick ut av det hela var kunskapen om att det ser ut som en tjänst blir lätt en björntjänst om man inte är tydlig från början. Och jag kan kallt konstatera att olika människor ser på saker från olika håll. Och ibland är det omöjligt att se det ur den andres synvinkel, hur gärna man än vill och försöker.


fundra:

3 kommentarer:

oviler sa...

Du undrar vems behov man ska tillgodose, tja det beror väl mycket på situation och tillfälle. Men jag tycker nog i första hand sig själv, för mår man bra, mår andra bra.

blabla sa...

Vad spännande med en ny besökare. Och jag håller med dig angående behoven. Är man en vettig person ligger också andras behov som grund för ens egna, framförallt om man har små barn. Och jag tror också att om jag mår bra, mår de omkring mig det.
Det är en stor skillnad på att tillfredställa behoven utfrån "jaget" jämfört med "egot".
Tittade också in på din blogg. Vilka underbara klippdockor. Fick mig att tänka på min barndom och mjölkpaket.
oviler påminner om Oliver, undrar om det är den kvinna jag tror...
Kram Marie

oviler sa...

Det var inte min mening att vara så mystiskt men Yes det är Betty.