lördag 6 oktober 2007

Lördag i oktober

Strålande sol och fotboll
då har vår Niki, stenkoll
Vinst mot Husies gröna
Leende tjejer så sköna

Små klossar i Jolles rum
fordon som säger brum brum
smärtar en strumplös fot
att städa är min enda bot

Färggranna plagg har torkat
än är det ingen som orkat
Att vika och lägga på plats
Det är lika bra att ta sats

En svettig Jolle ska bada
I knähögt vatten jag vada
Lukten av hallon i håret
blöt enda upp på låret

Äta vill träningshungrig påg
med blodsocker alltför låg(t)
Fyra runda mackor får han ner
Två, sen orkar jag inte mer

Ute på terassen står stolen
värms upp av den ljuvliga solen
Det är dags att klippa min kille
snaggad och snygg i sin frille

Maskeringstejpbitar i köket
trött på renoveringsstöket
Tylösand på väggen jag målar
febrilt mina händer jag tvålar

En bananlåda full med fat
kom inte och säg jag är lat
Stylar, packar och plockar
sömn är det som lockar

Skulle ha pluggat idag
men känner mig något svag
Kan inte hinna med allt
försöker hålla huvudet kallt

Letar jobb att söka
orkar inte ens röka
Lite godis på bordet
Det här blir sista ordet

Inga kommentarer: