lördag 6 oktober 2007

FREDAG utan Robinson

Klockan är halv ett (på natten). Kom hem för en stund sen... har varit ute och mött ungdomar i stadsdelen. Blandade känslor. Har precis laddat in bilderna som ska vara med. Läs mer i nästa nummer av Limhamnstidningen som utkommer nu i oktober.

Match imorgon för Niki med "stora laget" mot Husie. Så jag måste upp i tid. Kvart i nio ska vi träffas. Lina sitter framför datorn med en kompis som ska sova över och Jolle nannar i bäddsoffan med Niki. Nate är ute och ränner, så som tjugoåringar brukar göra. Är så glad för att hon kallats till anställningsintervjuer i Köpenhamn på måndag. Luppe däckade för en liten stund sedan.

Morgondagen bjuder, precis som denna fredag har gjort, på studier. Håller ju på med min hemtenta om postkolonialism/nationalism/identitet m.m som ska lämnas in på måndag. Mycket intressant ämne, men svårt.

Fick åtminstone gjort lite vanliga "mammasaker" idag. Öppnade plånboken och köpte en vinterjacka och vantar till Lina, ett par gympadojor till Jolle och faktiskt ett par högklackade guldiga skor till mig (naturligtvis var mina på rea). Hann också inom en runda till min nya "businesspartner".

Funderar en hel del på om jag ska investera i en ny digitalkamera. Kanske inte rätt tid att spendera pengar på en lyxvara, tänker säkert många. Men det handlar om ett jobb jag funderat länge på att söka och för att kunna göra det krävs en viss utrustning. Jag har en hel del av det som krävs, men jag behöver en ny digital systemkamera med olika objektiv. Så frågan är om jag ska satsa 25 000 kr eller inte...hmm. Vi får se.

Måste bara berätta att jag ikväll såg en räv på vägen mellan Klagshamn och Tygelsjö. Och sen körde jag nästan på ett rådjur (en bambi) på Naffentorpsvägen. Jag blir alldeles varm i kroppen när jag möter djur i naturen. Det känns så speciellt.

Klockan har passerat ett och ögonlocken känns tunga. Linserna skaver lite. Huvudet hänger tungt mot halsen. Gäspningarna kommer allt tätare. Läggdags...zzzzzzzzz
Plötsligt hörs små tassande fötter som försvinner bort mot toan. Ljudet av vatten som spolar bort det som precis kom ut. Samma tassande fötter som närmar sig. Sömndruckna ögon som frågar "Var är pappa?". Trött och inte längre kissig Jolle skyndar in och värmer upp min sida av sängen.

Inga kommentarer: