lördag 8 mars 2008

KÄRLEK - en kär lek?

Mer love i bloggen.

Bästa sättet att flirta på är att le, inifrån. Mer behövs inte. Och ju fler öl, desto större leende :-)

Igår var jag med en gammal klasskamrat på St Gertrud och tog en öl. Sen gick vi vidare till Paddy´s. Det blev lite mer alkohol än jag är van vid. Seg idag :-) Provade grumlig weissöl, helt okej, men den klara varianten var godare. Drack också en (två) kaffedrink på baileys och whiskey, mycket god. Hade hur kul som helst. Fastän det inte finns utymme att dansa inne på Paddy´s, så dansades det ändå. Ett liveband spelade coverlåtar och jag lät mina lurviga virvla runt med några killar som gillade killar. Och några andra också, med tycke för tjejer.
Jag ska inte sticka under stol med att det känns trevligt att bli sedd och att få komplimanger. Men...det gör hemkomsten desto dystrare. Ja, jag vet. Jag är singel och kan ta hem vem jag vill. Men jag vill inte. Är inte redo för det ännu. Iallfall om du frågar förnuftet, kroppen säger något annat. SUCK! Rena myrornas krig...
Det snurrade en del när jag kom hem, så innan jag anföll kudden hann jag skicka iväg något berusat mail, men man lever bara en gång.

Jag har frågat flera singlar vad de saknar mest i sitt singelliv och det är inte SEX. Det är ömheten och närheten. Det otvungna sällskapet i vardagen med någon de tycker om; framför teven, vid matbordet, om natten när de sover "sked". Och jag måste hålla med, det är gräsligt att lägga sig en i tom säng när man under sjutton år varit van vid att lägga armen om någon och borra in ansiktet i ryggen på honom.

Ja, nog längtar man efter förälskens rus. Fjärilar i magen, spänningen, förväntningar, suskiga sms, långa samtal, miljoner kramar och lika många djupa kyssar. En dag får man förhoppningsvis vakna till en mans röst som viskar "go mooorrron du vackraste i världen". Men det kommer när det kommer. Jag tänker inte jaga. Det får han med stort H göra :-), om han finns...
Tills dess sover vildkatten.

Inga kommentarer: