lördag 15 mars 2008

Kärlek och så Marcus Birro

Kärlek är fjärilarna i magen som inte ger mig ro. Kärlek är värken i kroppen när jag tvingas ta förväl. Kärlek är förståelse för medmänniskas lidande, han jag precis lämnat. Kärlek är värmen som hettar upp min kropp trots saknaden. Kärlek är tilliten till att livet ger mig vad jag behöver inte vad jag vill. Kärlek är längtan som läker. Kärlek är större än alla andra känslor tillsammans. Kärleken är konstant, det är bara föremålet för den som växlar.

"Kärleken är tålmodig och god. Kärleken är inte uppblåst. Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont. Den finner inte glädje i orätten men gläds med sanningen. Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den. Kärlek upphör aldrig." Första Korintherbrevet 13:4-8
Kärleken är livet och dess möjligheter i de omöjliga situationerna./Marie

Kärlek subst. -en -ar (sällan plural)
Mycket stark, positiv känsla (för ngn) som kännetecknas av ömhet och (ibland) sexuell åtrå samt ofta andlig gemenskap.


Läs den underbara bloggen av Marcus Birro.
http://www.marcusbirro.se/bloggen/?p=826

Inga kommentarer: