onsdag 6 september 2017

Kvinna, älskarinna och konstverk

"In those quite moments after lovemaking I felt my own feminine sensuality; A side of me I wasn't connected to in my daily life. I wanted more of that tender presence and pure pleasure."

Orden är mina. Jag skrev dem i antologin Sensual Voices: True Stories by Women Exploring Connection and Desire som utkom 2015.



Kvinnan i mig, henne har jag saknat sedan en mycket ödesdiger dag för trettio år sedan. För nio år sedan fick jag åter de första glimtarna av henne. Det var i älskogen jag upptäckte den mjuka sensuella kvinnan i mig som var full av ömsint närvaro och ren njutning.
Det var efter klimax, när jag tycktes gå i tusen bitar och de stilla tårarna vällde fram, som hon vågade sig fram ur den dunkla skogen. Det var då som jag insåg hur djupt sammanvävd min kropp och själ är och hur Gud och min sexualitet hör samman. När jag vågade öppna mig för min egen sexualitet slog jag samtidigt upp portarna på vid gavel för Gud att kliva rakt in i mig.

Det var som om muren jag hade byggt upp sakta plockades ner när jag älskade. Jag lade av mig min stridsrustning. Väggarna omkring mig rasade. Maskerna jag dolde mig bakom föll av. Jag kapitulerade inför kärleken. I det tillståndet av djup tillit slappnade jag av och allt som fanns var bara frid. Det var som om jag vilade i Guds händer. Genomsyrad av kärlek. Inga tankar. Bara ren närvaro. Ingen separation. Förenade.

Under bokprojektet med Sensual Voices kom jag en dag över en vacker golvspegel med guldram. Den lutade jag mot väggen alldeles intill min böneplats. Spegeln var som en dörr in till kvinnan i mig.

"One day I sat down in front of my big golden mirror and looked deeply into my own image. I saw a pair of brown eyes filled with so much pure love and compassion. I witnessed a brave heart so devoted to serve God that I could give up my life if that was what He wanted. My eyes were deeper than any ocean. I felt the vibration and the power in my feminine attraction. I finally understood the significance of Her, the woman in me. Gently, I asked myself what She truly wants and desires. At first, She felt fragile and scared. Like a wild animal terrified of being hunted down and afraid of being stripped of Her sensual beauty and sensitivity. Over and over again I connected to Her, me, the woman in the mirror. I spent hours just looking at myself, sensing my vibration and embracing the fullness of my desires. Slowly and gently we melted together, and we remain in that process every day."



Kvinna, älskarinna och konstverk.
Allt är jag. Men om jag är ett mästerverk, vem är då konstnären?
Svaret på den frågan är för mig uppenbar. Konstnären är Gud.

Vi är hans verk, skapade genom Kristus Jesus till att göra de goda gärningar som Gud från början har bestämt oss till. (Efesierbrevet 2:10)

Jag är kvinna. Min kropp är skapad för kärleken, till att älskas och att älska. Jag är ett konstverk som varje dag mejslas fram av konstnärens händer.

De stora stenblocken som dolde mig har knackats av. Men färdigställd blir jag aldrig. Det finns alltid kanter som behöver mejslas bort, vassa hörn som ska slipas och fina konturer som vill sandpappras och poleras. Jag har grovarbetet bakom mig, men hela livet framför mig, att leva som Guds verk skapad till att göra de goda gärningar som Gud från början har bestämt för mig. 

Mästerverket
Kvinna, älskarinna och konstverk

Längtar du efter Henne, kvinnan som konstnären har nedlagt i dig?
Välkommen att vara med i "Mästerverket" här på bloggen. Med hjälp av Guds ord kan du låta mejsla fram det konstverk du är som kvinna. Varje dag lägger jag upp ett noga utvalt bibelord och delar samtidigt med mig av min egen personliga resa.
Ha en dagbok till hands och skriv ner Guds ord och dina egna tankar och känslor.

Unfolding the gift from God.
Det var titeln på min berättelse i Sensual Voices. Jag är den gåvan. Välkommen att ta emot och packa upp den gåva du är.


Må världen få njuta av fler konstverk!
Amen.

///Marie

Inga kommentarer: