måndag 28 juli 2008

solig söndag med arbete

...trots att det varit ett fantastiskt vackert väder idag har jag suttit inne och arbetat. Skrivit en artikel, lite poesi och läst ett bra bokmanus.
Tog några bilder till ännu några Blocket-annonser. Har på tok för mycket saker...
Inte förrän klockan 20 tog jag mig ut i värmen. Kylen behövde påfyllning. Cykeln har blivit en trogen vän sedan barnen åkte och på den tog jag mig ner till Willys.
Hann slänga in maten och snabbt trampa ner till småbåtshamnen för att ta ett solnedgångsfoto, och bli stucken av lite myggor.

Avslutade kvällen framför en hyrd fransk film, Fjärilen i glaskupan. En stillsam dokumentär som inte direkt gjorde mig glad, men som definitivt gav mig perspektiv på mina egna små bagatellartade bekymmer.

Imorgon ser jag framemot att träffa virvelvinden Tim. Det var ett tag sedan sist och efter våra möten brukar jag vara hög som en skyskrapa. På kvällen väntar coaching.

4 dagar kvar till kärleksfulla omfamningar. Natti natti...

Inga kommentarer: