fredag 11 juli 2008

svammelsurium

KAKEL TILL SALU!
GRÅBLÅ KAKELMOSAIK FRÅN HÖGANÄS.
27 KVM TILL SUPERPRIS!
RING MIG PÅ 0703-62 42 60.
KATT & FISK
Dagen började med lustiga samtal med fiskegubbarna nere i hamnen nedanför mig. Härliga original. Syrran och jag var där för att leta efter hennes katt Zolo som nu varit på rymmen sedan i måndags. Gubbarna var både goa och hjälpsamma, men tyvärr gav letandet inget napp. Vi får försöka imorgon igen.

NY TIDNING
Tog en tur till tidningen och hämtade nya numret av Vi på Näset.

CYKEL
Körde en sväng om cykelhandlaren för att pumpa cykeln. Kom därifrån med ett nytt stöd och ny belysning. Kändes bra att äntligen få det fixat.

VÅT
I eftermiddags hade jag ett givande samtal med Sissi på Cibi. Vilken pärla när det gäller annorlunda marknadsföring; slipsar och scarves.
Jag cyklade dit i kort kjol och vitt linne, men tog med mig en kofta. Tur för mig men otur för Malmös män. :-) Det öste ner när jag skulle hem. I bara linne hade jag sett ut som någon ur Miss Wet T-shirt...
Jag blev också påmind om hur dejligt det är att cykla med bara ben i sommarregn...så skönt! Och lite småkul är det att plaska runt i flip flops. Helst om man är insmord och halkar ur sandalerna ...

REINFELDT
Mindre kul var det att försöka sätta sig in i uppskovsreglerna kring husförsäljning som gäller sedan årsskiftet. Efter flera timmar på skatteverkets, sparbankens, mäklarfirmors och andra instansers hemsidor gav jag upp. Hjärnan kokte och inte fasiken hade jag blivit klokare för det. Då skrev jag till Fredrik Reinfeldt och undrade varför man inför regler som är obegripliga för en normalintelligent person att förstå. Om det hade att göra med att staten på så sätt fick in mer skatt, för det är omöjligt att veta vad man får dra av... så att dessa pengar kan avlöna politiker som lovar mycket och håller lite, samtidigt som de får fina avgångsvederlag.

STOPP
Sen blev det stopp i en brunn på gården efter allt regn... Jag lyckades inte lösa upp proppen så det var bara att börja ösa vatten kl tolv på natten så att det inte skulle rinna in i källaren, om det nu skulle regna mer under natten.

ZZZZ
Ännu en gång har tiden rusat iväg och klockan visar halv två på natten och det är dags att lägga huvudet på kudden. Natti natti
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Inga kommentarer: