torsdag 12 juli 2012

Let go. Let´s Glow!

Visst är det kul när vi vandrar runt i blindo. Vi ser inte skogen för alla träd. Alldeles nyligen försvann den slöjan från mina ögon. Inte hela på en gång, men lager för lager i rask takt. Det var som en vind som svepte förbi och bara drog med sig främsta lagret och sen gick det av bara farten.

Jag har länge brottats med vad det mitt budskap till världen är. Jag har känt att jag stått inför ett genombrott. En förändring som i längden kommer att innebära en helt ny livsstil. Under tiden har jag följt min inre vägledning. Jag bestämde mig i våras för att inte fortsätta med mina populära meditationsgrupper till hösten. Företagsnamnet Själaglad ska vila. En stor ny Open Heart Community vill bli byggd på sikt. Jag ville rikta mig mer ut i världen. Internationellt. Jag tog chansen att driva det kvinnliga bokprojektet Heal My Voice Sweden. Det startar i september. Jag insåg att mitt fokus allt mer handlade om kvinnor och deras enorma inneboende kraft. Att frigöra den. Och jag blev antagen som Co-Founder i den nya internationella Coach Communityn Essence Coaches som är under uppbyggnad. Pressen ökade. 

Snaran runt halsen drogs åt. Vad ska jag heta om inte Själaglad? Vad är mitt budskap? Hur ska jag nå ut i världen om jag inte vet till vem och kring vad? Känslan av att vara överväldigad blev större och större. En massa info ville Essence Coaches ha. Och jag var inte klar med min medverkan som medförfattare till Heal My Voice-boken, Empowered Voices: True Stories by Awakened Women. Det var där det lossnade. I boken skulle en kort text finnas med efter min berättelse. Jag ombads skicka in en Bio tillsammans med länkar till hemsidor så att läsarna kunde hitta mig. Jag ville inte skicka läsarna till mitt gamla historiska jag. Det var när jag skrev Bio-texten som första lagret av slöjan drogs bort.

"I am a woman with passion and power. I believe in empowering women to become liberated authentic leaders by teaching them to listen and speak from an open heart. I help them find financial independence so that they can serve their soul’s mission. I am a passionate writer, speaker and a compassionate Essence Coach, living my life with presence and pleasure."

Den texten satte tonen och sen var det bara att svepas med. Och jag flyter ännu. Allt börjar falla på plats. Jag kunde skicka in samma text till Essence Coaches. Och i förrgår landade namnet jag ska använda istället för det inarbetade Själaglad. Och plötsligt blev budskapet kristallklart.

Jag är budskapet. Budskapet är jag. Marie.

Det säger ju sig själv egentligen. Jag ser mig som en förebild. Hur ska då budskapet vara något annat än jag själv? Alla kanske inte köper det budskapet, men det är mitt autentiska uttryck. Och vad ska jag då arbeta under för företagsidentitet? Mitt namn såklart. Marie Ek Lipanovska. Det är lika inarbetat som Själaglad. Och jag tror mig vara ensam om det i hela världen. När min son tog fotot häromdagen i Klagshamn såg jag mig själv så som jag ser mig. Det är så mycket jag. Helt genuin. Osminkad jeanstjej med ett leende, vandrande vid havet. Marie och ingen annan.


Så ny ryker Själaglads hemsida. Den ersätts av www.marie-eklipanovska.se
Budskapet, dvs Jag, är en Essence Coach, Speaker and Writer. For det är vad jag är. En människa som coachar, talar och skriver från min essens, ett öppet hjärta fyllt av passion, livsglädje, nyfikenhet, mod, hopp, kärlek och en stark gudomlig tro. Med en enorm längtan att lyfta fram, stötta, hjälpa att läka kvinnor överallt i alla positioner, på alla platser, i alla sammanhang, små som stora. Jag är redo att träda fram som det uppenbara ... som mig själv. Marie Ek Lipanovska.

Och jag firar detta gigantiska genombrott med att:
  1. lansera Himlaporten, den nya meditationsgruppen som hjälper dig till handling, att ta stegen som leder dig fram till din väg. Så att även du agerar utifrån din inre vägledning. Start imorgon fredag 13 juli hos mig.
  2. lansera Let Go. Lets Glow!´- Everything is Energy. Ännu en ny programserie på min alldeles egen radiokanal på Blogtalkradio. Premiär onsdagen den 18 juli kl 8.00 - 8.45. Då bjuds du in till en upplevelse av Essence Coaching. Under de första sju programmen bjuder jag på de sju delar som spelades in under Energy Healing Week i våras.
    Sätt upp dig som följare redan nu så att du får påminnelse inför varje sändning. http://www.blogtalkradio.com/sjalaglad/2012/07/18/everything-is-energy
  3. lansera Personal Spiritual Mentor, en alldeles ny exklusiv tjänst. Vissa människor vill ha mer än en coach. Som mentor verkar jag som en personlig tränare för själen. Det är ett samarbete under minst tre månader för dig som känner att du vill ha någon du fullt ut kan räkna med under en transformation eller situation i livet då mycket händer. 
  4. träda ut på fler webbarenor: Instagram och Twitter. Nu finns jag på
    Facebook: https://www.facebook.com/marie.eklipanovska and
    https://www.facebook.com/pages/Marie-Ek-Lipanovska-Life-Energy-Coach/160209074010088
    Twitter: https://twitter.com/MEkLipanovska
    Youtube: http://www.youtube.com/user/SjalagladMarie
    Blogtalkradio: http://my.blogtalkradio.com/sjalaglad
    Skype: sjalaglad.nu
    Instagram: sjalaglad
Tack till alla underbara Soul Sisters, svenska och internationella vänner, kunder, mina barn och Gud/Gudinnan för ert stöd, er kärlek, er tro på mig och er tillit till mig som ledare. Ni har gjort det möjligt för mig att nu fullt ut träda fram i den skepnad jag alltid varit ämnad för. Som Marie, en kvinnlig förebild för ett ledarskap som bygger på ett öppet hjärta, ärlighet, tro, mod, kärlek, passion, glädje och hopp. Ett ledarskap under ständig finputsning och justering.

Let Go. Let´s Glow!
// Marie

2 kommentarer:

lisbeth sa...

Underbart att läsa Marie, du är verkligen budskapet, budbäraren. Sann och autentisk, följandes din inre röst. All lycka, värme och kärlek till dig på denna avslöjade start.

kram Lisbeth

blabla sa...

Tack Lisbeth för dina värmande ord!!! <3