tisdag 17 juli 2012

Mållgan min tvillingsjäl

Känner du Alfons och Mållgan? Alfons Åberg och hans hemlige vän Mållgan som kommer precis när Alfons vill. Bara Alfons kan se honom.

Jag har också en Mållgan.




Om jag skulle beskriva min inre värld för någon inom sjukvården är det ganska troligt att jag hade fått en bokstavsdiagnos som innehåll alla alfabetets bokstäver. Det hade inte ens varit lönt att låsa in mig. Obotlig skulle det absolut stå i journalen. Och det skulle vara sant. Jag är obotlig. Obotligt godtrogen. Obotlig romantiker. Obotligt kelsjuk. Obotligt fantasifull. Obotligt full av känslor. Obotligt smågalen.
Min inre värld är mer levande än min yttre. Och än värre är att den är mer autentisk, mer sann.

I denna imaginära inre värld finns en massa filurer jag samtalar med. Gud. Gudinnor. Jesus. Maria. Sofia. Gabriel och en hel hög andra änglar. Väsen, djur och natur. Intressanta samtal faktiskt. Jag lär mig en massa saker. Som att träd tycker om att vi kramar dem. När vi gör det hjälper de oss att släppa taget om energier vi inte mår bra av. De vill att vi söker dem.
Gud har kommit med många intressanta insikter. Han är väldigt tålmodig och sansad. Förklarar om och om igen det jag inte förstår. Gudinnan däremot är mycket spännande. Hon är rak i sin kommunikation. Väldigt drastisk. Hon ifrågasatte för några veckor sedan min figur och undrade vad jag sysslade med som lät min kropp förfalla så att hon inte kunde glittra så som hon är ämnad att göra. Mycket kraftfullt uppmanade hon mig att röra på mig, helst dansa varje dag, annars skulle hon sparka mig på benet så att jag insåg att hennes kraft är större än min. Det funkade. Jag rör mig varje dag. Jesus pratar mycket om kärlek och relationer, hur jag ska förhålla mig till olika saker. Moder Maria är ofta framme som stöd vid förlåtelseprocesser. Maria Magdalena berättar för mig om kärleken i en kärleksrelation. Sofia pratar om visdom i allmänhet.
Jag minns en Essence Coach session för ett par år sedan. Det var i början av min utbildning i Enwaken Coaching Program. En kurskamrat gjorde en reading på mig och hon undrade hur jag stod ut. Med vad då? frågade jag. Tjattret som pågår runt dig hela tiden, svarade hon. Du har ju ett konstant babblande från "ancestors and entities" kunde hon läsa i min energi. Jag svarade att jag var van. 


Inga kommentarer: