fredag 13 juli 2012

Min innerliga bön om längtan

Jag delar mina böner varje morgon efter Sommarmorgon med ett kolapapper. Jag har skapat ett hemligt bönerum på Facebook. Där skriver medlemmarna sina böner, tackar, ber, längtar och förlåter. Det är ett heligt rum där vi blottar våra innersta tankar och känslor. Facebook är inte bara glada citat. Det finns platser mer djup och öppna kärleksfulla hjärtan. Jag skapar sådana rum. För att jag vill vistas i sådana trygga varma vänliga rum, även på webben.



Lördagar är längtan. Här är bönen jag skrev precis med tårarna flödande. Imorgon läses den upp kl 6.45.

Lördagslängtan
Gud, jag längtar efter närhet och beröring utav en man jag älskar och som älskar mig lika innerligt tillbaka.
Jag längtar efter att vara mästaren på att ta emot allt i ett överflöd.
Jag längtar efter att kunna ta emot och leda de kvinnor som vill förändra världen. Vara deras trygga hamn och famn. Stöttepelaren de vet alltid finns där för dem. I vått och torrt.
Jag längtar efter de stora scenerna och den stora världen, att få sprida min passion för kärlek och tro. Dela mina tårar. Dela mitt skratt. Dela min längtan, min kärlek och passionen som fyller min kropp. Gode Gud bered mig vägen och låt mig tala till massorna från djupet av mitt öppna ärliga hjärta. Gode Gud släpp fram mig! Jag vill jag vill jag vill. Jag längtar. Jag är redo.
Jag längtar efter att höra människor prata om Radio Själaglad som en källa till medvetenhet, hopp, tro och kärlek. En kanal som inspirerar och skänker läkning. Som verkar som rösten för kärleken och hängivelsen.
Jag längtar efter att få beröra många många många människor.
Jag längtar efter att höra min barn säga ... nu förstår vi mamma varför du kämpade och kämpade och aldrig gav upp. Du kämpade för kärleken. Och du vann.
Jag längtar efter att höra min mamma säga... jag har alltid vetat att du var speciell, men jag visste inte att jag gav liv åt kärleken.
Jag längtar efter att höra mannen i mitt liv säga ... låt mig få älska dig villkorslöst, så att du kan älska världen.
Amen. Aho. Tack. Det har skett.

Inga kommentarer: