torsdag 5 juli 2012

Mysiga Malmö

Malmö om sommaren är ett musikparadis. Gratis är det också.


Idag började jag och Jolle i Pildammarna. Vi lyssnade till Jupiter från Kongo. Härligt. De fick upp många att dansa allt eftersom Kongo trängde in i kropparna. Mina ben var inte stilla.



Sen ringde Åsa och berättade att det var allsång i tältet på Ribban. Jolle och jag tänkte först kolla på dansbanan där det idag bar bugg, men körde till fel brygga.

När vi kom fram var allsången slut. Åsa och hennes väninna var på plats.
Det var schlagerkväll i tältet. Sibel sjöng Live. Och sen Andreas. Och flera andra. Och det dansades för fullt. Och dracks. Det var som Åsa sa, semesterkänsla. Den kvava luften förhöjde den känslan.




Imorgon ska jag och barnen se hiphoptävlingen i Pildammarna. I tältet på Ribban är det Rock. Och på dansbanan vid Kallis är det tango.
Lördag bjuder på Hip Hop/Soul i tältet. Fyra musikdagar slutar med jazz på söndagen.
Och jag tipsar om att ladda ner Appen: Sommarscen Malmö så att ni inte missar det helt fantastiska utbud som erbjuds i vår vackra sommarstad. Kvällsfilmerna startar snart. Och Västra Hamnen brukar ha något.
Det är bara att ta för dig!

Och Jolle kröp in och fotade i en limo på Ribban. Kvällen avslutades med Greken. Jag och Jolle fann en fotbollskille att spela med. Grabben spelade också i LB07 och han vann.
Vi ses i vimlet!



Inga kommentarer: