fredag 6 juli 2012

Vuxen = fri att göra vad jag vill

Vilken dag ... fredag är fridag. Fri att göra precis vad jag vill. Det är lyxen med att vara vuxen.
Startade med morgonsändningen med bönestund.
Fortsatte med radiosändningen, sista kapitlet i min bok för Guds skull.
Skickade en jobbansökan till svenska kyrkan. Det ni :-)
Gick på nallekalas med bästa väninnorna i världen. Skratt och tårar. Kraft och visioner. Kärlek!


Fortsatte till Sommarscen i pildammsparken och agerade platshållaren innan barnen kom. Passade på att läsa mail när jag väntade. Blev så in i bombens glad över två alldeles fantastiska e-brev.
Det ena var en innerlig berättelse från en kvinna jag nyligen mött. Jag älskar att få sådana brev som hennes. Mitt liv känns så värdefullt och meningsfullt då. Det andra var en referens från härliga Tomas.

Det är med värme och kärlek jag gladeligen rekommenderar Marie och hennes energy coaching. Det jag upplevde är svårt att beskriva med ord, men att varje gång känna hur hela kroppen fylls med energi och hur vi hittade gamla blockeringar som nu är försvunna hade jag inte förväntat mig. Om det fanns någon tvekan om hur vi är uppkopplade till varandra och universum så har dessa nu förvandlats till övertygelser. Jag är lyckligare än jag någonsin varit i mitt liv och Marie har hjälpt mig att komma hit.
Med vänliga hälsningar och massor med lycka, glädje och skratt,
Tomas Lydahl

Jag har världens bästa jobb och Tomas är en supergo man med stort hjärta. En sann glädjespridare. Han är en duktig föreläsare och en riktig hejare på kundvård. En man med Wow - faktor. Precis så heter hans företag. www.wowmarketing.se
Och han är medförfattare till boken JA! som utkom nu 2012. Jag ska försöka få han till fika med en författare på Radio Själaglad så han kan ge oss lite inspiration och lycka.


När klockan slog 19 var det dags för Dance Battle. Tre timmar med hip hop, beatbox och streetdance. Så sanslust kul. Vilka dansare. Vilken grym beatboxare.



Imorgon är det morgonstund igen.
Sen Radio Själaglad och fika med en författare, andra delen med Charlotte Rudenstam
Kvällen blir i tältet på Ribban med kidsen. Hip Hop och soul är det då som gäller.

Som vuxen är jag aldrig för gammal eller för ung för något. Jag gör vad jag vill och när jag vill det. Det är gott att leva sommarliv!


Inga kommentarer: