torsdag 8 mars 2012

Budskap och meditation

Ett långt inlägg hade jag skrivit som bara försvann. Tydligen var det inte vad som skulle framföras.
Så jag bjuder på hur roligt det är med budskap från kort istället och en kort vacker skildring utav Ulrika Knutsdotter och hennes meditation för ett tag sedan. Hon är en av deltagarna i mina meditationsgrupper. Idag fick jag en ny kortlek utav en av deltagarna i denna grupp. Hon tyckte denna passade bra med tanke på min kärleksresa. Och visst är det nästan magiskt hur man kan plocka exakt rätt kort varje gång. Den som följt min blogg förstår. Detta kort drog jag i min nya Kärlekskortlek.



Klockren med tanke på transformationen
av själsfrände-relationen.
Jag var på väg att släppa helt ....

Ulrika Knutsdotters berättelse av sin meditationsupplevelse:

9/2-12 Insikt:

Jag känner mig velig när jag står på stranden i Kärlekens Land. Vill inte framåt. Jag trivdes så bra på den andra sidan. I min skog. På min äng. Vid min strand med fötterna djupt nedborrade i sanden. Men jag fick inte vara kvar. Det fanns något att se. Jag väljer att gå till höger längs stranden i Kärlekens Land och hamnar omedelbart på en stor grönskande äng och runt mig samlas fåren. En massa vita får omgärdar mig och gör mig vit, klär mig i en vit fotsid särk, släpper ut mitt långa hår. Och framför mig ser jag Jesus som plötsligt bor i mig, är i mig, är mig. Högmod är min första tanke. Hybris har drabbat min arma hjärna. Nej, säger han, detta är en sanning. Sätt dig ner och ta in. Jag tar in, fåren somnar runt omkring. Jag sitter där länge, finns inget mer att inse. Här stannar jag, jag stannar här. Och när jag går fäster jag en vit tusensköna bakom örat. På stranden tillbaks i Lyckans Land skriver jag orden: GLÖM INTE. Väl på min äng igen snurrar jag runt av LYCKA. Alla är Jesus. Han finns i oss alla. Och det är sant.

Inga kommentarer: