tisdag 20 mars 2012

Kärlek överst på listan

Inget inlägg igår var beviset på att Kärleken prioriterades som nummer 1. Med andra ord var den överst på listan to do and be, precis på sin rätta plats.
Hur ser din priolista ut? Vad värdesätter du som viktigast i ditt liv?

Så här såg min ut för några år sedan:

1. Barnen
2. Företaget
3. Jag
4. Partnern
5. Släkt och vänner

Lägg till bildtext
Kul att ha en relation med mig, eller hur????

Det blev stort dränage på energi att sätta barnen överst. Otillräcklighetskänslan var stor. Påfyllning fanns det inte tid till. De blev inte bättre människor. Bara mer krävande och mindre tacksamma. Och jobba gjorde jag jämt när inte barnen var hos mig. För jag såg företaget som mitt spädbarn. Det kallas osund identifikation.





Sedan insåg att det här var en mer sund lista och levde efter den ganska länge.

1. Jag
2. Barnen
3. Företaget
4. Partnern
5. Släkt och vänner

Den listan ledde till att relationen med min själsfrände brakade samman. Det var ensamt på toppen. Och jag tror inte längre på att ensam är stark. Kul att ha en relation med mig när man ligger på fjärde plats, eller?

Det blev kyligt och avståndet ökade. Inte ens hålla handen.


Så jag provar den här listan nu:

1. Kärleken = jag + partnern + guden + gudinnan
2. Barnen
3. Företaget
4. Vännerna
5. Släkten

För jag kom helt enkelt underfund med att när jag är uppfylld av kärlek, då kärleken flödar från och till mig i en kärleksrelation, då rinner överflödet neråt i listan. Alla gagnas av denna prioritering. Den har efter idogt kärleksarbete gett resultatet att själsfränden och jag nu gör ett nytt försök. Denna gång hoppas vi hålla liv i kärleken genom att ignorera Egot och Rädslorna.

Ju mindre vi pratar. Ju mer vi pussas, desto bättre mår relationen.
En coach och en terapeut kan prata och analysera i sönder saker.

1 kommentar:

Anonym sa...

härligt att läsa !
Amor vincit omnia
- kärleken övervinner allt !

fröken stjärnöga