lördag 24 mars 2012

Sex, Money och Love

Sex, Money och Love. Dessa tre ämnen har mina tankar kretsat runt idag. Detta hänger samman med mitt sökande efter min Frihetsgudinna. Eller förståelsen av henne. Jag funderar och känner därför in de feminina sidorna i mig.
För första gången någonsin var vi alla tre samlade. Vuxenjag, tonårsjag och inre lilla barnet. Mycket intressant att samtala alla tre tillsammans. Vi ser liksom på olika sätt på saker och ting.
Sex är inget lilla jag funderar över. Inte Money heller. Men hon är Love.
Däremot är sex det som tonårsjag tänker på mest hela tiden. Hon är extremt fysisk. Mycket lynnig. Humörsvängningar och sårbar för kritik. Hon söker bekräftelse. Vill bli sedd. Inte för sin insida. Helt för sin utsida. Hon vill höra att hon är snygg, söt, vacker, sexig, attraktiv, spännande och en massa annat. Hon längtar efter att bli sedd i sin femininitet. Hon vill bli bjuden på bio, konserter och restauranger. Hon vill gå hand i hand på strandpromenaden. Hon vill ha små gulliga presenter. Massor av kärlekssms och gärna några brev. Hon tycker att pojkvännen borde ha konstant stånd som bevis på hennes attraktionskraft. Hon är inte intresserad av en massa prat. Hon vill uppleva saker. Och hon är väldigt rak på sak. Tydlig med sina åsikter. Hon mäter allt. Kärlek, tid och pengar. Och hon är extremt givmild. Money vill hon ha i överflöd. Love likaså. Men hon är lättsårad i kärlek.


Tonårstjejen tycker att killen i mockajacka kan vara lite mer som majbålet.

Vuxenjag har försökt att verkligen lyssna till tonårsjaget idag. Tjejen vill ha mycket närhet. Mycket kramar och pussar. Få håret kammat. Naglarna målade. Bli sminkad. Känna sig fin. Söta underkläder. Gärna högklackat, eller barfota. Kjol. Brunbrända ben. Hon behöver verkligen få träda fram och bli sedd och bekräftad. Jag tror jag har mycket att vinna på att alliera mig med henne. Hon har nämligen nyckeln till alla känslorna. Blir hon tillräckligt sur och besviken, stänger hon ner. Jag tror min största tillväxt ligger hos henne. Tonåringar har driv. De är inte fast i gamla mönster. De skiter i vad andra tycker. Kör sitt eget race. Lekfulla ibland. Vuxna ibland. Om jag bara kan hitta ett sätt att tillgodose mig hennes potential, hennes driv. Hon är väldigt sexuell. Väldigt mänsklig. Väldigt kreativ och kraftfull. Hennes sidor balanserade med lilla flickans och vuxna jagets borde bli rena dynamitkvinnan.

Det börjar bli dags för rensning igen. Alla som känner mig vet att jag får lite ryck då och då. Sorterar och säljer av en massa prylar jag gillar. Skapar plats för det nya. Det är dags för detta igen. Imorgon börjar jag fylla Blocket med annonser. Vååååår! Ut med det gamla och in med det nya. Eller helst inget alls. Toooomrum behöver jag! Stillastående energier vill jag inte ha. Saker som inte användas kostar pengar, tid och plats. Bort bort bort!

Dessa två Ektorp soffor som stod i lokalen ska bort.

Det gedigna vita matbordet från lokalen ska med bort.


Sökte lite på Frihetsgudinnan innan. Fann det mest osannolika du kan tänka dig. Om du någonsin känner dig skuldsatt, kan du kolla in denna länk. Jag fann den i en artikel i Sydsvenskan med rubriken Frihetsgudinnan står till axlarna i skulder.  Kanske inte det mest uppmuntrande för mig att läsa eller??? Visar bara det jag skrev igår. Gamla system fungerar inte.
Denna svindelframkallande webbsida visar USA:s statsskuld som följas i realtid på  http://www.usdebtclock.org/

Inga kommentarer: