onsdag 27 juni 2012

Facebook - i en annan del av världen

Jag lever ett allt märkligare liv. Cyberliv varvat med det vanliga gamla livet. Snart vet jag inte vilket som är mest verkligt egentligen. Vad är skillnaden mellan vännerna på Facebook och vännerna i vardagen?

Jag älskar webben. Jag älskar Facebook. Där möter jag spännande människor. Här går känslorna höga. Det är en högst levande värld. Det sker saker hela tiden överallt i världen och här kommer möts dem alla. Jag behöver inte byta kanal. Jag har USA, Australien, Kanada, Sverige, Chile, Norge, Danmark, Tyskland, Makedonien, ja hela världen i ett ständigt uppdaterat nyhetsflöde. När någon säger godnatt säger en annan del av världen godmorgon.Det finns alltid någon vaken om jag behöver en vän. Vi har blivit ett.

Jag skypar med en vän i Gävle. Nästa samtal med Sean i Kanada, Jeanette i Bunkeflostrand, Charlotte bakom sin skärm. Jag chattar med någon utav barnen. Coachar via Skype. Radiosänder via BlogTalkRadio. Morgonpratar via Teleseminar i USA. Berättar en glädjande nyhet i min hemliga grupp på Facebook. Lägger en bön om hjälp och stöd i en annan sluten grupp på Facebook. Youtubar och njuter av musik från världens alla hörn. Reprisen från gårdagens internationella Heal My Voice cirkel ligger och väntar på Instant Teleseminar när helst jag vill. Googlar den där människan jag nyss lärt känna på Facebook. Bloggar om mitt liv på Blogger.

Det är en värld som öppnar dörrar för möten som annars aldrig skulle ha skett.
Jag mötte Tina från Frankrike. En spännande kvinna med en vacker röst.
Pia på resa i Spanien fann mig åter och sponsrar nu min morgonsändning.
Gamla kurskamrater håller jag ett öga på. Kommenterar på spännande tankar.
Gamla vänners vardag följer jag nyfiket. Njuter av att få vara med. Om än på avstånd.
Jag håller ett öga på klasskamraterna från förr. Jag gläds åt bilderna som visar kärlek på exmakens FB-sida och gamla pojkvänner som funnit livskamraten. Gillar med ett enkelt tryck.
Jag utbildade mig genom webben och fann kärleksfulla Kat från USA. Och Andrea som jag nu samarbetar med i Heal My Voice. Och Karen vars radioprogram jag gästade mitt i natten i Sverige, kvällstid i USA. Jag har Yana, Catherine, alla i Essence Coaches och så många fler.

Jag njuter av härliga citat. Lyssnar till andras val på Spotify. Skrattar och gråter med alla bilder som läggs upp. Det är omöjligt att förbli oberörd. Jag blir dagligen berörd och upprörd.
Jag addar vänner och blir addad av nya vänner. Min värld växer. Trots att jag inte rör mig ur fläcken.
Jag antar utmaningarna som jag möter. Har modet att tro på nya vägar, nya samarbeten, där distansen inte längre är ett problem, när tekniken blivit min bäste vän.

Till hösten driver jag ett helt läkande bokprojekt via webben. Heal My Voice Sweden.
Kanske förverkligar jag även drömmen om en sensuell bok fylld med passion, mod och kärlek. Boken där läsaren inte vet vad som är min fantasi och vad som är min verklighet. Kanske skapas den och får vingar så småningom på webben. Vem vet. En E-bok. En ljudbok.
Kanske blir det fler Radioprogram på den fria kärlekskanalen på webben, Radio Själaglad.
Kanske blir den nakna kärlekstexten jag skrev en gång till Anders tonsatt av den ny Facebook-vännen Mauricio.
Kanske fortsätter morgonsändningarna hela sommaren igenom.


Vem vet vad livet rymmer? Jag står som naken i ett omklädningsrum, dock inte längre ett väntrum. Jag har avslutat så mycket gammalt. Min historia känns som ett minne blott. Jag har klätt av mig de gamla rollerna, de gamla kläderna. Andras önskningar om mig.
I vilken skepnad vill jag vandra ut i, denna den andra halvlek av mitt liv. En halvlek jag styr över. Ingen annan. Mina spelregler, mina drömmål. Vem är jag? Vad vill jag? Hur vill jag klä mig? Det är nu jag kan börja om på ny kula. Återfödas som mig själv och den jag var ämnad att vara. Och vem är egentligen det?

2 kommentarer:

Charlotte Cronquist sa...

Hon står ju där framför dig. Du vet vem hon är. Ett litet tips: Titta dig i spegeln. Stå en stund. Betrakta först din bild i spegeln. Låt sedan spegeln betrakta dig - lägg märke till skillnaden. Vem ser spegeln?

puss o kram
Charlotte

blabla sa...

Det ska jag göra... Tack. Jag undrar vad hon klär i. Vad rymmer hennes garderob. <3
Tack Sis´