söndag 10 juni 2012

Jag älskar mitt nya liv som kvinna!

Jag har aldrig riktigt känt mig som en kvinna. Mer som en tjej. Ibland en liten tös eller en flicka. Länge som en pojkflicka. Men något har sakta växt fram och börjat blomma under denna sista vecka då jag haft fokus på att frigöra kvinnan i mig. Jag är övertygad om att den meditation jag ledde på webben klockan 3.30 på morgonen under nationaldagen har hjälpt mig. Likaså den underbara grupp som varit med mig under Energy Liberty Week. Jag känner att jag är nära ett stort genombrott och valde därför att förlänga Frigörelseveckan. Den kallas Energy Liberty Week Breakthrough. Vill du vara med i denna sagolika grupp kvinnor är du välkommen att delta.


Du hittar all info på Facebook i detta evenemang: https://www.facebook.com/events/476993942315024/

Idag är min gamla bröllopsdag. Idag är en bra dag att att gifta mig igen. Leda fram kvinnan i mig hela vägen fram till altaret. Mannen har länge stått där och styrt. Nu förenar jag dem. Och jag säger ja till att leva i denna förening för evigt i nöd och lust. Hel som människa. I balans. Med Gud som vittne. Och alla er underbara bröllopsgäster!

Det är en känsla av mogenhet
som jag nu kan se i min hållning och mina ögon.
En djup förankring i vem jag är. Fri och stolt i den gestalten.
Från mamma till kvinnlig förebild.

Här är mer av flickan kvar.
Och hon bor ännu i mig,
men styr inte längre.

Här är också ännu tösen mer närvarande.
Hon tycker fortfarande att köra moppe är kul,
men kvinnan vill köra och åka gammal engelsk cabriolet.
Gärna med denne man vid min sida.

1 kommentar:

Charlotte Cronquist sa...

Välkommen kvinna Marie <3 Den gestalten är också fin. Min drottning är en aspekt av min kvinna och jag älskar henne och hennes värdighet.
puss o kram
Charlotte