onsdag 6 juni 2012

Gratitude is the Attitude

Gratitude is the Attitude. And Attitude is Everything.
You cannot tailor-make your situation in life, but you can tailor-make your attitudes to fit those situations.
Det är inte hur du har det. Det är hur du tar det.
Det finns många versioner, med samma innehåll. 

Det räcker att jag lyssnar en stund till denna som hoppade på mig idag för att veta att jag är där jag ska vara och att jag ska vara oerhört tacksam för detta. Denna låt i sitt originalutförande är den låt som Anders en gång bad mig lyssna till i tystnad tillsammans med honom i hans soffa på Fågelbacksgatan för snart fyra år sedan.




Samma är låt berättade Ulrika för mig var en av hennes favoritsånger när hon klev upp på massagebordet hos mig för flera år sedan. Samma Ulrika som sa att jag skulle vara väldigt rädd om relationen med Anders. Och som nu är hemma i ljuset. Tack Anders. Tack Ulrika.
Bara njut av dessa himmelska röster. Den vackra bilden av dessa människor tillsammans. Hur kunde jag ens tvivla på min uppgift. När jag hör dem sjunga Halleluja sköljs alla mina tvivel bort och tron stärkts, kärleken börjar vibrera i mitt bröst, tårarna kommer, den djupa kontakten till Gud och Alltet blir så närvarande. Och jag ber om ursäkt till min Gud för att jag lät ett frö av tvivel få fäste. Och jag tackar från djupet av mitt hjärta.

Tack Anders för att du kom med den djupa tron, friheten från medberoendet och läkandet av det vuxna barnet till en alkoholist jag burit i mer än 40 år. Tack för den djupa kärleken, magin i själsfrändeskapet och den himmelska sexualiteten du väckte liv i. Tack för alla stunder vi tillsammans besökt i Himmelriket på jorden. Tack för ditt tålamod, ditt lyssnade, din kärlek, ditt mod och för att du är ängeln som offrade dina vingar för mig och kom ner här för att hjälpa mig växa så att jag kan axla mitt kall.

Tack Ulrika för din närvaro då lika mycket som nu. För att du är både klok, vis och vänlig.
Tack alla ni som följt min resa och vandrat jämte mig. För ert förtroende och er tillit till mig. För er aldrig svikande tro på det arbete jag utför när jag tjänar min Gud. Och för er uppmuntran och er kärlek.
Tack mina barn, ni är framtiden jag kämpar för och tror på. Tack för er förståelse för situationen och min frånvaro. Tack för er kärlek och er tro på mig. För era kramar och pussar. För att ni är ni!
Tack Gud för att du aldrig lämnar mig, trots att jag lämnat dig så många gånger. För din villkorslösa kärlek och den magi du visar mig dagligen.
Tack min vackra ängel Gabriel för att du varit min klippa i mer än 15 år. Den jag litar allra mest på. Tack för din rena kärlek och ditt beskydd.
Tack Jesus, Moder Maria, Maria Magdalena, Eva, Sofia, Michael, Raphael och alla väsen och förfäder för er aldrig sinande information till mig. För er inspiration och den visdom jag tar emot från er.
Tack min familj för att ni valde mig som dotter, syster, moster och faster. Ni är mitt blod och min historia jag bär med mig som djup livskunskap. 
Tack alla ni vars kommentarer på facebook, ett tryck på gilla, ett sms, ett mail betyder så mycket mer än ni någonsin kan förstå. Ni är ovärderliga i alla era uppmuntrande vänliga ord.

Mitt hjärta är uppfyllt i denna stund av djup djup kärlek till er alla. Och den känslan är ämnad att delas med världen. Jag ropar från toppen av ett berg och låter mina ord spridas ut över alla trädtoppar, studsa fram mellan berg och dalar, eka ut över alla hav och sjöar, sjunka ner över allt liv .... JAG ÄLSKAR ER! <3<3<3

Tack för min kärlek, mitt mod, min glädje, min längtan, min lust, min passion, min kvinnlighet, min kropp, min sexualitet, min mission, min tro, min galenskap, min magi, min barnslighet, mina tvivel, min sorg, min smärta, min oro, mina tårar, mitt klingande skratt, min ilska, mitt driv, min vänlighet och alla de andra gåvor Gud har skänkt mig. Tack för livet och för att jag får leva i denna förvandlingens tid.
Tack. Tack. Tack.

Inga kommentarer: