lördag 30 juni 2012

Rullar bort tankar och känslor

Jag trodde att jag åkte rullor för att få lite motion. Men jag insåg idag att turen i tystnad handlar om något annat. Det är ett sätt att komma ifrån alla tankar som ständigt far runt i huvudet. Flera stora beslut tas just nu och det cirkulerar en del uppe i knoppen. När jag rullar landar jag mer i kroppen. Och skönast är den enformiga raksträckan. Det är just enformigheten som gör att tankarna skingras och vila inträder. Det hade jag glömt bort.

Det krävs också en mil för att jag ska bli av med den eldiga energi som puttrar i min kropp. Ärligt... Det är faktiskt lite jobbigt att inte ha någon att leva ut den passionerade energin tillsammans med. Det räcker inte med att åka rullor, så jag är glad för att det går att dansa varje kväll på Ribban med start på måndag. Det tror jag kan tömma ut en del av denna lustfyllda energi. Är det så här tonårspojkar har det? Hua.

Imorgon firar jag fyra år som egen företagare. Och jag har tagit ett par viktiga beslut. Vi får se vad de leder till. Jag vet vad jag vill. Hur det ska ske får växa fram.



Inga kommentarer: