onsdag 13 juni 2012

Gammal avlägsen släkting sökes


Lek med denne tanke....

"More money allows you to be more of who you are."

Den hjälper mig att älska pengar. Jag har haft lite problem med det om jag ska vara ärlig. Jag växte inte upp i överflöd och har därför ingen naturlig relation till pengar i överflöd. Och för att jag skulle kunna orka med känslan av inte ha pengar som barn så inbillade jag mig att pengar är fult. Dumma egoistiska materialistiska människor har pengar, vi andra är fattiga och lyckliga.
Så lycka har jag i ett överflöd, till och med när jag är ledsen kan jag vara glad. För glädje var för mig rikedom. Men anledningen till att vissa människor har massor av pengar är för att de helt enkelt tillåter sig att älska pengar. Därför attraherar dem in dem i sitt liv. De värdesätter pengar och därför kommer pengarna till dem. Det betyder inte att de använder pengarna speciellt konstruktivt, men det är en annan femma. Pengar i sig är oskyldiga, de är ett medel, en form av energi. Det är faktiskt allt i livet. Allt är energi, men det är också en helt annan historia.

Jag har lett fyra veckor kallade Energy Weeks på webben denna vår och sommar. Det har varit en enorm frigörelse för deltagarna. Under en utav veckorna, Energy Money Week, hade jag med en daglig läxa. De fick en fråga att besvara: Var kommer dina 1495 kronor ifrån och hur använder du dem. Det var intressanta svar jag fick.
Bara för skojs skull så drog jag till ordentligt de sista dagarna på Energy Liberty Week som avslutades i söndags. Jag ställde frågan: Var kommer dina 149 500 kronor ifrån och hur använder du dem?
Det mest intressanta är hur deltagarna vill använda pengarna. Och jag inser att samtliga verkligen vill göra gott. Inte bara för sig själv, utan framförallt för världen. De vill förändra världen.

Så jag utmanade vidare.
Var kommer dina 14 950 000 kronor ifrån och hur använder du dem?
Dessa svar fick jag bland annat ...

"En okänd beundrare skänker mig sitt företag som är värt just 14950000. Jag ändrar inriktningen på företagets verksamhet till välgöring för kvinnor i tredje världen och deras barn. Jag ser hjälp till självhjälp och kvinnligt företagande. En del går till barncancerfonden. En del går till uppbyggnad av ett stuteri för avel av hopphästar. Va' roligt!!! :)"

"Jag startar en egen tevekanal som sänder både traditionellt och på nätet. Det blir sändningar på svenska och engelska till en början, men rätt så snart också på kinesiska, spanska, hindi och arabiska. Det är en kanal för Homo Amorus, där vi lever budskapet om kärlek och medvetenhet och lyfter fram förebilder och framsteg och då och då bidrar aktivt i projekt som leder till bland annat - rättvisare tillgång av vatten, mat och som radikalt bidrar till att värmen på jorden inte stiger."


Jag svarar: "Det visar sig att jag har en gammal okänd släkting som är prästgårdsägare. Han vill bara slippa ifrån gården och har hört talas om en ung troende kvinna som är en avlägsen släkting. Han skänker hela gården med en kyrka, ett församlingshus, en prästbostad, ett gästgiveri, ett övernattningshus och ett stort växthus. Inte nog med det. Jag ärver också de stora angränsande ägorna där det finns en privat skog med en liten sjö. Så jag säljer bort lite av skogen och får loss 14 950 000 kr. Först reser jag iväg och bara semestrar. Sen renoveras bygget och Open Heart Community invigs med pompa och ståt. ♥♥♥"

"Jag ärver också, en del av de pengarna investerar jag i Communityn, så vi kan göra den ekologiskt hållbar och självförsörjande på el, vatten, grönsaker, frukt, ägg och kärlek. Jag tar hand om hönsen och odlingen. Jordgubbar skall det finnas och vinbär, äpple, hallon, potatis, jordärtskockor... Vi kan som ingen an ! Resa vill jag också göra, så först 3 månaders retreat och semester, ok 6 månader då. Och vi säljer egna krämer och örtblandningar, bikupor skall vi självklart också ha - egen honung och egen pollinering !"

Det coolaste av allt är att jag vet att detta inte är tomma ord. Dessa kvinnor, ja för det är kvinnor som kommer att förändra världen, de menar varje ord de säger. De skulle göra världen vackrare om de hade mer pengar. Därför att .... 

"More money allows you to be more of who you are."

En skitstövel kommer med andra ord att gör ännu mer skada. Och en kärleksfull kommer att sprida ännu mer kärlek. Pengarna är i sig oskyldiga.
Jag vill ha del av det ekonomiska överflödet som finns i världen. Jag vill ta över den bit som används till att skapa krig. Den stora pengasumman skulle i mina händer skapa fred. Jag är en pengatvättare.

Jag tror på en god Gud. Och han prövar mig just nu inser jag. Han prövar mig att välja kärlek även när det skulle vara enklare att välja hat, dömande och förakt. Och han gör det denna gång på den finansiella nivån. Och han gör det storstilat ska ni veta. Och med finess. På daglig basis. Jag står inför ett genombrott det är alldeles tydligt. Och det är min fria vilja som jag ska använda i denna prövning. Och jag vet vad jag vill. Det är nu jag får visa att jag inte är full utav tomma ord, utan lever som jag lär ut. 
 
Min dröm är Open Heart Community. En församling större än någon religion, med ett öppet hjärta som rymmer allt och alla. Gud prövar mig i rollen som församlingsledare. För den rollen är ett 24-7 åtagande. Inte en yrkesroll jag klär på och av mig. Den kräver sin kvinna och den behöver samarbete. Jag tror på Co-Creation and Collaboration. Jag bär tron. Men bär jag mig själv? Bär jag mitt värde och är jag så hel att jag kan bära överflödet även finansiellt? Eller läcker jag ännu......

Detta kan samarbete leda till. Och Open Heart Community finns på webben. Den kärleksfulla gruppen består idag av 24 medlemmar. Jag har byggt en hemsida och den är i växande. Jag är på väg...
http://openheart-community.blogspot.se/

Inget är omöjligt...



http://ericwhitacre.com/the-virtual-choir

http://openheart-community.blogspot.se/

Inga kommentarer: