onsdag 20 juni 2012

Kärlek är dyrköpt


Kärlek är inte gratis. Så, nu släpper vi taget om den myten tack. Kärlek kostar. Den kostar skjortan, eller blusen. Kärlek kostar pengar, tid och förståelse. Fråga en skild person vad kärleken har kostat dem. Fråga mig. Du skulle svimma. Den kärlek jag känner till mig själv, till livet och till mänskligheten har kostat mig inte bara blusen, utan hela garderoben och lite till. Faktiskt hela hemmet. Bokstavligt talat. Gissa om jag värdesätter den... Jag värdesätter den mest utav allt i livet.

Alltså kan du köpa kärlek. Yes. Det är sant. Lär av oss som betalat det höga priset. Så betalar du ett bra mycket lägre. Jag säljer kärlek. Jag säljer verktyg som leder till egenkärlek och kärleken till livet och dess innehåll. Och vet du, människan klarar inte av att ta emot kärlek om den inte betalar för den. Hon tror inte att hon är värd den. Alltså tar jag bra betalt. För ju högre pris jag sätter, desto mer värdefull kommer du att känna dig. Intressant va? Så om du fortsätter att intala dig att kärleken är gratis, så värdesätter du troligtvis inte den och då saknas den förmodligen i ditt liv. Aj aj aj ... vissa saker vill vi bara inte höra eller hur.
"Vi människor möter och mäter oss i pengar." Mitt eget visdomscitat. Kärleken kommer med visdom.


Jag läste ett blogginlägg denna morgon utav en av de mest kärleksfulla människor jag känner, Charlotte Rudenstam. Och jag tog ett beslut. Jag ska inte ge bort mer kärlek gratis. Därför att det är att inte värdesätta kärleken jag bär på och så gärna ger ut. Det är som att kasta pärlor till svin. Om jag vet att människor måste betala för att kunna tillgodose sig kärleken jag vet att de är värda, då måste jag vara bäraren av den visdomen och förvalta den rätt. Om jag ger bort den, kommer de 1. inte kunna ta emot den och 2.känna skuld för att de inte tog emot den och än mindre återgäldade den. Kärleken har skapat skuld istället för kärlek. Detta är så kvinnligt. Vår största fälla. Dags att bryta det. Jag tänker gå i spetsen. Anlita mig gärna. Men det kostar. Så att du kan ta emot allt det jag har att erbjuda.

Jag har tränat i snart 44 år på att vara en kärleksspridare.
Jag har gått i lära hos Mästarna: mina barn, kärlekspartners, själsfränden
familjen och vännerna. Alla som gav och inte gav kärlek.
Jag är vis som en gammal gumma när det gäller kärlek.

Jag vill ge människor kärlek i överflöd. Men jag måste först hjälpa dem skapa en värdegrund och en värdebehållare så att de kan ta emot den villkorslösa kärleken. Jag måste hjälpa dem skuldsanera sig, rensa ut allt det som hindrar dem från att ta emot kärleken. Och vet ni... för att de ska kunna släppa skulden, skammen, rädslan, kontrollen måste de betala. Människan tror inte att hon är värd att släppa annars.

Vi människor vill så väl, men vi är så okunniga och naiva. Jag har gått i den hårda skolan. Jag hoppas kunna sprida min visdom så att andra inte behöver betala ett lika högt pris.

I praktiken innebär det att jag inte gör några gratisjobb mer. Vill du att jag kommer och delar med mig av min resa och det gör jag från hjärtat. Då kostar det pengar. Kronor och ören, euro eller dollar. Det spelar ingen roll. Jag har min ideella verksamhet i radiosändningarna. Jag tror på ideell verksamhet. Men där går gränsen.
Jag har en sponsor till morgonsändningarna. Vill du ha möjligheten att starta dagen med en samling på webben även i fortsättningen, fundera på hur du kan sponsra. För det är som med den lilla lanthandeln i byn där du bor. Vill du ha den kvar måste du handla i den. Annars går den under.

Vill du sponsra min verksamhet är du välkommen att maila mig på marie@sjalaglad.nu

Vill du betala för att lära dig älska dig själv, skuldsanera ditt liv och börja leva?
Jag coachar dig gärna. Om du inte tar tag i dina inre hinder kommer du i slutändan att betala mycket mer än vad det kostar att coachas av mig. Det kan komma att kosta dig relationer, pengar, hälsa, karriärmöjligheter, din sexualitet, föräldraskap och mycket mer. Jag vet. Jag har betalat på alla dessa plan. Du är inte ensam.

Mer om Essence Coaching på www.sjalaglad.nu

Jag skulle kunna avsluta med att säga att jag älskar dig. Men om du inte känner mig så tror du förmodligen inte att en okänd människa kan känna kärlek till dig. Men när du varit hos mig ett tag i coaching, då kommer du att förstå att det är fullt möjligt att älska en okänd människa. <3

Jag älskar dig! 

Inga kommentarer: