onsdag 23 augusti 2017

När är den långa väntan över?



Vem är du som kallar mig inåt?
Djupare.
Bortom allt förnuft.

Vem är du som kallar mig för Älskade?
Du ler.
När du ser mig. 

Har vi alltid känt varandra?
Jag minns.
Att du fanns när jag var barn.

Vad är det du vill visa mig?
Kom.
Följ mig, önskar du dig.

Aldrig säger jag nej.
Alltid går jag dig till mötes.

Vart för du mig nu?
Dina ögon.
De är så intensivt blå.

Vad menar du med att du väntat?
Längtat.
Efter att se mig växa upp.

Vad menar du med att jag är din?
Bortlovad.
Medan jag ännu var ung.

Vad är det för en dans du för mig i?
Vävande.
Flätande oss samman, vi två.

Alltid när du kallar kommer jag.
Aldrig låter jag dig vänta.

Vad är det som gör dig så lycklig?
Kvinnan.
Du säger att du väntat på att få se mig så.

När kommer du till mig min Älskade?
Du vet.
Att jag saknar och längtar efter dig.

När får jag möta dig i din kropp?
Omfamnas.
Kyssa dig med all ömhet som jag bär.

När är den långa väntan över?
Var.
Jag väntar tåligt på alla dina svar. 

///Marie


Inga kommentarer: