torsdag 3 augusti 2017

Tio år sedan skilsmässan

Jag bläddrar på denna gamla blogg och finner att den 27 augusti 2007 skriver jag mitt första inlägg. Det har gått snart tio år sedan. Tanken är svindlande. Jag började skriva när skilsmässan var bestämd och separationen låg för dörren. Efter 17 år skulle barnens pappa och jag gå skilda vägar.

När jag skummar igenom texter ser jag en kvinna som är stressad. En kvinna så uppslukad av modersrollen att hon förlorat sig själv. Men jag hör också en kvinna full av längtan, full av hopp och entusiasm. En kvinna med många bollar i luften. Det är tur att jag inte visste vad de kommande tio åren skulle innebära för mig.

Allt är förändrat. I synnerhet jag. Jag har svårt att omfamna kvinnan jag var, för hon tycks fara runt som en guttapärkaboll överallt. Kontrasten är total. Idag är jag stilla. På gränsen till stillastående.
Jag slutade blogga här i december 2012. Det är tid att återuppta funderingarna kring livet och att vara människa.

Då, sommaren 2007.


Nu, sommaren 2017.
Foto: Carina Halvardsson

Jag undrar vad de följande tio åren vill komma med.
///Marie


Inga kommentarer: