fredag 24 februari 2012

Fira Fredag

Våg efter våg av lycka sköljer genom min kropp. Det känns som bruset och bubblet i en champagneflaska. En äkta Dom Pérignon.Vad skapar denna segerrusiga känsla? Vad firar vi?

Vi firar kvinnor som klättrar upp till sin tron.

Denna vecka är en segervecka. Så många kvinnor finns det att fira. Kvinnor som jag har förmånen att möta i mina meditationsgrupper. Kraftfulla, vackra och framåtskridande kvinnor. De kliver. De har slutat trippa. Steg för steg tar de sig upp mot sin tron. Den som är deras alldeles egna. Den tron de är ämnade att äga. Därifrån kan de blicka utöver sitt liv och se sitt värde. Därifrån styr de sina liv, på sina villkor, utifrån sina egna drömmar. Och jag har den stora äran att vandra jämte och bevittna detta skådespel. Vecka efter vecka. Termin efter termin. År efter år med vissa. Jag har sett deras heligaste sidor. Mötena som förändrat deras liv. Jag har sett deras sårbarhet, deras tårar, deras sorg och tvivel. Och jag har sett strålglansen i deras ögon, hört kraften i deras ord, sett dem erövra sin tron bit för bit. Jag har vandrat bredvid dem i himmelriket. Flugit över vidderna jämte dem. Och tillsammans har vi delat med oss av vårt överflöd till världen. Vi har låtit den villkorslösa kärlek som finns i våra grupper nå haven, åarna, bergen och dalarna.

Tillsammans är vi gigantiska!

Först upp delar med sig av sitt överflöd till dem som är under.


Vad som sker hos oss när vi samlas i grupp kan aldrig beskrivas med ord. Bara den som delat stunden med oss kan till fullo förstå vad magi är. Hos oss sker mirakel. Vi är uppvaknandet. Vi är transformationen. Och denna vecka börjar denna inre resa på riktigt manifestera sig i den yttre världen. Världen får sakta smaka på frukten av våra möten. Böcker som berör har tagit form. Dessa kvinnor träder in på sina arbetsplatser och förändrar för evigt stämningen och reglerna. De tar med sig visdomen in och förankrar den i sin vardag. I sina familjer. Med sina män. Mot sina barn.

Jag står mållös och bevittnar underverk efter underverk ta form. Och när jag försöker ta in det faktum att det är jag som bereder platsen för detta, då sköljs jag över utav en känsla större än jag förmår bära. Det enkla framgångsreceptet är att jag bara är mig själv, fullt ut. I min galenskap, mitt mod, min sårbarhet och min sanning. Att jag håller dörren öppen för dessa kvinnor och ger plats för det gudomliga att träda in. Mer behövs inte. Gruppen, varje kvinna, sköter resten. Och det är en helt unik plats vi tillsammans skapat. För den bygger på villkorslös kärlek. Inget är fel. Allt är okej. Och det ... är helt unikt!

Jag har bett några av mina deltagare som älskar att uttrycka sig i ord att dela vad som sker under dessa meditationstimmar vi ses. Hur duktiga de än är på att formulera sig så kan våra möten inte återges med ord. Det är som att försöka beskriva Gud. Den som ger sig på det har aldrig mött Gud. För enda sättet att förstå Gud är att uppleva honom. Så det ni får utav dessa magiska kvinnor är som en av snittarna på en sagolik fest. En smaskig munsbit.

Idag firar vi veckans alla framgångar!

Ulrika Knutsdotter är ny i gruppen. Alla andra har varit länge hos mig. Men hon smälter omedelbart in. Omfamnas av alla. Och så här skriver hon i sin meditationsbok allra första gången hon är med oss.

26/1-12 Längtan:
Medveten om min längtan redan innan, men att den var så stark och innefattar så många – det visste jag inte. Tacksam för det vita ljus som kom från ovan, tacksam för Moder Jords röda energier och när dessa möts vid mitt bäcken blir orden så tydliga: STRÅLA OCH BERÖRA utan begränsningar. Det är min längtan. Efter att min längtan hade blivit tydlig fylldes jag ännu mer av det vita ljuset och medan bäckenet och nedan stannade kvar i fåtöljen växte överkroppen sig högt, högt ovanför rummet och jag blev 100 meter hög. Och jag som är höjdrädd! Och när jag befann mig däruppe i frid och ljus kände jag att det finns inget att skämmas för, det finns inga begränsningar. Grow and Glow!

När hon läser för oss sitter vi stumma. Hennes röst är som sagoberättarens. Vi inser alla att ännu en gudinna trätt in i gruppen. Och vi bara njuter. Varje ord sjunker in och vi är där med henne och delar hennes stora känslor. Vi växer i det delandet! Där sker helandet!

Jag tror inte jag börjat förstå förrän nyligen värdet av dessa meditationsgrupper. Jag bevittnar med öppna ögon uppstigandet i dessa gudinnor. Och jag fylls av värme och stolthet. Och tacksamhet till Gud och Moder Jord som gör detta möjligt.

Tack Ulrika för den energi du bringar in. För dina vackra ord. För din visdom vi så tacksamt tar emot.

Inga kommentarer: