tisdag 7 februari 2012

Hetta, Passion och Gudinna

Under gårdagens vrede fanns elden, hettan, passionen. Den vilda urkraft som härstammar från tidernas begynnelse. I kontakt med hela min kropp. Full av urkraft. Tydlig. Vild. Full av liv. I full samklang med det naturliga växandet.
Idag är jag gudinnan. Den oemotståndliga kvinnliga kraften. Sexuell och sensuell. Full av livsglädje. Full av dans och höfter som svänger. Mjuka bröst och mjuka höfter. Bekväm i min vackra kvinnliga kropp. Det är den förtryckta sidan jag förnekat så länge. Jag är trygg i min stillhet och tomhet. I den moderliga mjuka energin. Men denna vilda har jag tryckt ner. Hon är en lejoninna. Hon är byggd för strid lika mycket som total njutning och avslappning. Hon är förbunden med alla kvinnor i hela världen.

Så jag har dansat mig svettig till salsa och sambarytmer på mitt vardagsrumsgolv. Låtit kroppen uttrycka hettan, passionen, elden, vildheten, glädjen och kraften i dansandet. Och jag har skrivit som en besatt på min nya berättelse till Heal My Voice bokprojektet. Jag förkastade hela min gamla berättelse för den är redan läkt. Den mjuka stillsamma förlåtande. Det är denna röst som vill fram på scenen. Båda existerar inom mig och jag låter dem nu förenas. Allt annat vore en lögn. Jag är lika het som jag är sval. Jag är lika vild som jag är stilla. De båda sidorna är guden och gudinna i mig. Nu släpper jag fram den feminina gudinna som är förkroppsligad och uppslukad av mänsklighetens fulla njutning. Må hon erövra världen.

I denna energi är jag tydlig i mina gränser. Försöker du gå över dem, vänder jag på klacken och går utan ett ord. Jag följer Paulo Coelhos råd "var inte ödmjuk mot de arroganta och inte arrogant mot de ödmjuka". Jag  spiller ingen energi på dem som ser sig som ovärdiga. Jag bär ingen skam eller skuld, bara mitt eget värde. Och jag förenar mig med de som väckt samma kraft i sig. Jag vågar ta täten och låter de som söker sitt värde ta skydd bakom oss andra. Jag älskar alla kvinnor. Och jag tar allt personligt som rör någon annan kvinna. Jag ryter när jag behöver. Och jag bär ingen rädsla för jag strider för the power of love.

Idag dansar jag full av liv i denna energi. Den finns där när den behöver det. Lika naturligt som friden och stillheten.Och jag njuter av denna galna kvinnliga sexuella kraft som bor i mig. AAAaaaaaaaahhhhhhh! Det finns bara nuet att njuta av. Allt har sin tid ......

Idag dansar jag som en besatt till dessa rytmer, förälskad i min kvinnlighet och den extas och livsglädje som springer ur den.



Och detta kunde varit jag som sjöng, rösten för mig och alla kvinnor:




Allt har sin tid

1Allt har sin tid,
det finns en tid för allt som sker under himlen:
2en tid för födelse, en tid för död,
en tid att plantera, en tid att rycka upp,
3en tid att dräpa, en tid att läka,
en tid att riva ner, en tid att bygga upp,
4en tid att gråta, en tid att le,
en tid att sörja, en tid att dansa,
5en tid att kasta stenar, en tid att samla stenar,
en tid att ta i famn, en tid att avstå från famntag,
6en tid att skaffa, en tid att mista,
en tid att spara, en tid att kasta,
7en tid att riva sönder, en tid att sy ihop,
en tid att tiga, en tid att tala,
8en tid att älska, en tid att hata,
en tid för krig, en tid för fred.
9Vad får då den strävsamme ut av all sin möda? 10Jag har sett vilket arbete Gud har lagt på människan. 11Allt vad Gud har gjort är skönt i rätta stunden. Han låter människor urskilja ett sammanhang, men aldrig kan de fatta Guds verk från början till slut. 12Jag insåg att för människan finns ingenting gott utom att glädja sig och njuta livets goda. 13Att äta och dricka och finna glädje mitt i all sin möda – det är en gåva från Gud.

Predikaren 3:1-13

Inga kommentarer: