fredag 17 februari 2012

SEX - så mycket mer än ett simpelt nummer

Om du tror att sex handlar om en penetrering, då har du missat något. Sex är så mycket mer än ett simpelt nummer. Det handlar om njutning. Att ge sig hän. Att vara närvarande i sin egen sexualitet. Att vara 100% ansvarig för sin egen njutning.

Sex handlar om att vara fullt ut i mina läppar när de möter mannens läppar. Känna hud som möter hud. Det handlar om att vara helt närvarande i min egen fysiska kropp. Besitta varje centimeter av den. Sex är att vara i mina händer och njuta av att få smeka hans kropp. Följa linjerna och musklernas vågade rörelser. Känna hur hans bröstkorg häver sig under min beröring. Uppleva hans andetag genom mina händer.
Det är att vara fullt ut i närvarande i hela min hudyta när han låter sin hand vandra över min kropp. Det är att vara håret när han tar tag i det och drar nacken bakåt. Det är att falla in i hans blick och ner i djupet utav hans själ och våga drunkna i hans känslor. Det är att ta hans ansikte mellan mina händer och känna hans skäggstubb borra sig in i mina handflator.



Sex är att sluta ögonen och luta mig fram och andas in doften från hans kropp. Att gräva ner mitt ansikte i hans halsgrop och dra in ångorna av hans parfym och låta hans maskulina doft fylla mina lungor och föras ut i mitt eget blodomlopp. Det är att låta min tunga möta hans och känna smaken av hans saliv och njuta fullt ut av allt som är honom. Sex är att låta hans ansikte gräva ner sig i min halsgrop och höra ljuden som kommer ut ur hans mun när han suger i sig doften av min kvinnokropp. Det är att fullt ut känna hur hans finger drar sig längs med nacken och följer hela min ryggrad hela vägen ner till min svank som utav beröringen spänner sig som en båge.

Sex är att vara närvarande i livmodern och känna hela den inre muskulaturen dra sig samman när hans lätta kyssar rör sig runt min navel. Det är att bejaka det vilda, åtrån, som växer när jag fantiserar om honom och allt jag vill göra tillsammans med honom. Sex är att ta ansvar för sin egen njutning och vägleda partnern dithän jag vill komma. Det är att bejaka vad som gör mig upphetsad, vild och galen och ge honom alla de vägar, alla de nycklar som leder oss till himmelriket. Sex är att kommunicera min längtan, mina behov, att tillåta lusten och njutningen och älska hämningslöst, att ge mig hän åt kärleken.

Sex är en konst. Det är inget simpelt nummer. Det är övning och åter övning. Det är modet att vara helt naken och sårbar med honom. Att stå ärlig i mina fantasier och riskera att inte bli förstådd. Det är att ha modet att tillåta mig att njuta och säga vad som ger mig njutning. Att släppa in honom i mina allra hemligaste tankar och känslor. Det är att lyssna till vad han berättar om sin njutning och lekfullt utforska de vägar han bjuder in mig på.

När du älskar på riktigt, fritt och hängivet, då smälter kropp, själ och ande samman. Alla murar rasar. Kärleken kan flöda helt obehindrat. Då öppnar sig porten till himmelriket och en kraft som härstammar från urtiden äntrar din kropp och kräver att få utlopp i såväl ord som handling. Då släpper ni er själva fria. Ni upplöses för en stund och blir ett. Livet förändras för alltid. Ni har fått smaka på er egen kraft som ligger begraven i er sexualitet och som frigörs i den sanna rena sexuella föreningen mellan två människor som vågar älska sig själv och varandra helt öppet. Ni har fått smaka på hur det känns att vara ett med allt. Och ni inser att ni själva är de enda människor i världen som står i vägen för himmelriket på jorden. Och sex blir för alltid en helig förening värd att dyrka, hedra och upphöja. Något rent och oskyldigt. Och du är på en väg hem..... till dig själv.

Sex är att våga vara riktigt nära. Ett med sig själv, sin kropp, sin själ, sina känslor, sina tankar, sin lust och sin partner. Sex läker kropp och själ. Det förenar och förlåter. Det är limmet i din relation och snabbaste vägen till Gud, om den sker på ett rent och värdigt sätt. Det är det vackraste som kan ske mellan två människor som älskar varandra.

Bilden kommer från denna sida. http://www.healthytipstodays.com/reasons-sex-every-day.html

Inga kommentarer: