måndag 27 februari 2012

Gästinlägg - Alla dessa ord om kärlek

Idag har jag äran att få ha Charlotte Rudenstam som gästbloggare. Hon berättar här öppenhjärtligt om sin upplevelse av en av sina meditationer. Varannan måndagskväll deltar hon i en av mina meditationsgrupper tillsammans med andra fantastiska kraftfulla och kärleksfulla kvinnor som ger av sig själv och sin visdom. Mer om Charlotte hittar ni om ni klickar på länkarna i slutet.
Tack underbara Charlotte för ditt bidrag!

Alla dessa ord om kärlek

Det är måndag kväll och för första gången har mörkret inte fallit.
Jag inser att Marie i princip bor på stycket.
Och jag går in till värmen i den feminina gemenskapen.

Just den här kvällen handlar mycket om födelse. Jag har just fött en bokbebis och andra runt mig känner också glädjen i olika slags födslar. I mig finns massor av energi. Jag är både utmattad och lycklig och det känns skönt att magen äntligen är tom.

Någonstans där börjar min meditation denna kväll. I värmen från de andra kvinnorna, i värmen från vår gemenskap, i värmen från stearinljusets sken och i min egen inre värme.
Vid ett tillfälle i meditationen ska vi ta oss till ett tidigare liv, till ett liv då vi kunnat vara oss själva helt och fullt.
Och jag känner tillit till de bilder som kommer. Jag befinner mig i ett tempel i Egypten och jag ser att alla pyramider ännu inte är fördigbyggda. Jag ser barn som hjälper till att hacka in hieroglyfer, jag tittar ner och ser mina sandalklädda fötter och tår med guldringar. Och jag känner ett starkt vitt ljus som går mellan mig och himlen. Jag är i ständig kontakt uppåt och det kommer människor till mig för att vördnadsfullt be mig om råd. Jag är översteprästinna och orakel. Och trots detta, trots min vördnandsinbjudande gestalt, så är jag helt i mig själv. Jag ser hur människor knäböjer inför min roll och jag kan ändå vara sann. Det jag säger till människor får jag till mig, jag kanaliserar mina budskap och jag är helt trygg med det. Och jag känner att den lärdom jag ska ta med mig är att lita på min intutition och våga titta också genom tredje ögat.
Det känns magiskt. Jag vandrar tillbaka till nu och känner hur den här kvinnan ändå är med mig. Jag försöker fånga hennes namn och tycker att det börjar på Suma... men mer får jag inte. Och när jag är tillbaka är det som att jag ändå kan ana hennes närvaro i tredje ögat, som att det är mer aktiverat än tidigare.
Senare i meditationen får jag ett kraftfullt budskap. “Ord om kärlek, ord om kärlek, ord om kärlek”. Dessa tre ord singlar ner från ovan och de upprepas som ett mantra, de fyller hela min kropp och sedan börjar de sprida sig över världen, som en ström.. “ord om kärlek, ord om kärlek, ord om kärlek...”
Och jag omfamnas av en känsla av tacksamhet över att jag får höra detta... och att jag känner mig så trygg i gruppen av kvinnor att jag vågar berätta.

Charlotte ritar roliga teckningar,
men den jag fick gick inte att använda.
Tycker denna bild på henne visar Översteprästinnan.
Urläcker!


Precis när jag ska gå kommer Marie rusande. De vackra blommorna som stått på bänken hela tiden är till mig... som en gratulation till min rosiga bokbebis... och jag får tårar i ögonen... jag blir så rörd av alla dessa tecken på kärlek.


Charlotte Rudenstam
lustochliv.blogspot.com
http://lustochliv.se/text/text/charlotte_rudenstam.html

Inga kommentarer: