lördag 18 februari 2012

Se mig i ögonen och låt dig bli älskad

Sensuell, lågmäld, mjuk, sval men kärleksfull.

Om du ser mig i ögonen nu och bara låter dig bli sedd, då kommer du att känna hur kärleken strömmar mot dig och in i dig. Du kommer att känna en sorts kärlek som du kanske inte är van vid. Du kommer att sjunka in i den magiska tysta världen som utstrålar från mig.

Jag vet att när jag ger mig hän i denna feminina energi då förändras något på djupet hos människor jag möter. Kvinnor känner ingen konkurrens. De upplever systerskap och vet instinktivt att jag är lojal mot dem. Männen blir hänförda, inte förförda. De upplever minnen av kärleken från sina mödrar. De ser henne i mig.
Jag minns att min själsfrände älskade denna sida av mig. Jag blir mjuk och len. Närvarande och stillsam. Den vilda elden blir en varm glöd. Jag utstrålar trygghet, värme och kärlek. Min längtan upphör och jag bara är, nöjd och tacksam. Allt hos mig förändras. Rösten, rörelserna och mitt ansikte. Jag blir kärlek.
Det är en sida hos mig som jag själv älskar. När jag coachar utifrån denna energi vågar männen gråta och sjunka in i sin lille grabb. Och ofta har jag Moder Maria med mig i dessa sessioner. Hon kommer och lägger sin varsamma hand mot hans kind och säger att han är förlåten, han är oskyldig. Han är älskad för den han är,med hela sin styrka och i all sin litenhet. Jag berörs alltid väldigt djupt av hennes närvaro. Bara att skriva om henne gör att mina ögon tåras. Hon är så stor i sin kärlek. Hon är profetens moder. Hon såg honom pinas, lida och dö. Hennes kärlek var så stor att hon stod där för honom och bevittnade hans död. Hon är ickedömande och den renaste formen av kärlek. Min kärlek till henne är stor. Och hennes till mig är ovillkorlig.


När hon är närvarande fylls jag av en renhet. Automatiskt skyler jag mig. Mina rörelser blir som trädets. Svajande, böljande och fötterna står fast förankrade. Alla känslor sjunker inåt. Ögonen sluts. Jag tar på mig sjalen och låter den svepa genom luften. Tiden stannar. Det är en sensuell energi. Subtil. Sinnesnärvarande. Lugnande. Sval men inte kall. Behagligt varm. Omfamnande. Tröstande. Vilande. Varande. 

Idag är jag tillsammans med Maria. Det känns tydligt. Hon är här för att vi skriver en bok ihop. Hon berättar för mig om ordens betydelse. Det är en bok som inte går att forcera fram. Jag kan bara skriva den i hennes närvaro. Så idag är det hennes dag att tala genom mig. Jag låter mig vara rösten för henne.

Och till er på bloggen säger hon...

Misströsta inte. Sträck ut handen och ta emot den kärlek som finns i allt omkring dig. I fåglarnas kvitter. I din partners leende. I dina barns tröstlösa tjatande. Allt är kärlek. Det förstår du när fåglarna slutat sjunga för dig. När partner slutat se på dig. Och barnen flyttat hemifrån. Då förstår du hur många ansikten kärleken har. Och att du har varit blind, men nu blivit seende. Jag finns i allt som omger dig. Ofta där du minst anar det. 
// din evige moder Maria

Inga kommentarer: