onsdag 1 februari 2012

Död åt vreden - i mig själv

Ännu ett mord i vår vackra stad. Ännu en bit av mig som skulle dö. Ja,vi hänger ihop. Alltså dog en bit av mig idag med den mannen. Vad den biten ska vara väljer var och en utav oss själva. Jag väljer att inte låta den människans hopp, kärlek, glädje och längtan dö med honom. För det vet jag att han inte ville. Han var fyrabarnspappa. Han ville att hans barn ska växa upp och skaffa barn som skaffar barn som skaffar barn. Det vill vi alla. Existera vidare genom våra barn.

För Livet och Kärleken!
Jag väljer att låta en bit vrede dö. Mordet väckte liv i tanken på var jag går mina strider. Vad jag dödar. Så jag valde att inte låta vreden och maktlösheten jag kände ge liv åt våldet. Jag valde att lägga ner vapnet och agera så att min inre strid slutade döda kärleken inom mig. Jag skrev ett långt brev till en mycket älskad person. Berättade hur jag kände och vad jag behövde sätta för gränser så att jag bevarade min kärlek till mig själv och den personen. Det gjorde ont. Men jag vill inte vara en feg liten lort. Jag är modig som Jonatan Lejonhjärta. Jag kan ta striden för kärleken och det är okej att jag förlorar ett slag här och där. Det priset får det kosta. Det är mitt sätt att hedra den döde mannens liv. Inte låta lidandet gå till spillo. Inte låta mitt ljus slockna utan bevara min tro på kärleken.
Gud har sagt till mig att striden redan är vunnen. Det goda har redan segrat. Vi bör sikta på att minimera dödsoffren och hålla segern i våra hjärtan.
För flera år sedan fick jag se den visionen, den stora striden. Det stora valet. En valkampanj som var den mellan kärlek och rädsla hos var och en utav oss. Jag har gjort mitt eget medvetna val och står i det även när det svajar. Jag bor i Kärlekens land. Inte i Rädslans. Var bor du? Vad är du beredd att ta strid för? För även om du inte tycker om ordet krig, så är det vad som pågår. Även änglar strider. För kärleken till oss.

Det är DAG 8 i mitt hyllningsprojekt. Idag får de alla vila. Jag dagsov i badkaret. De får slumra i värmen från golvet som nu äntligen återvänt. Idag behöver vi alla vara i snälla och stillsamma energier så att vi balanserar upp alla dem som väljer att klä på sig rädslans energier.

Inga kommentarer: