torsdag 23 februari 2012

Jag söker riktiga män!

Inte ynkryggarna. 
Utan de stolta krigarna, de ädla riddarna, de manliga förebilderna, gudarna, de heliga männen och de som i hjärtat hyllar och gärna tar strid för kvinnor. 


Ärkeängeln Michael är Guds främste
krigare i kampen mot det onda.
Jag söker de riktiga männen. De som vågar sticka ut och stå upp för sig och sina värderingar. Medvetna män som förstår att när de låter kvinnor fullt ut blomma i sin kvinnlighet, då får de stå starka fullt i sin manlighet. Män som är så mycket män att de stolt kan ställa sig bakom kvinnor som strålar i sin kraft.

Inte machomännen som är män på ytan och badbollar på insidan. 
Utan män med driv som Zlatan och mod som Ranelid och med en passion för kvinnor i olika former: inom idrotten, inom ledarskapsutveckling, som pappa till sina döttrar eller som man till sin kvinna. Män som känner och vet potentialen i kvinnor. 

För bara en sann man kan stå bredvid en sann kvinna utan att krympa.




Exempel från verkligheten:
Männen som jobbar i detta projekt som LdB FC driver, både ser och
tar kamp för kvinnlig potential på kvinnors vis.


Jag är inte ute efter splittring. Det klarar ni på egen hand. Jag drivs utav att ena män och kvinnor. Och jag jobbar med så mycket kvinnor som nu börjar höja sin röst i världen, som bryter sig loss och kliver fram i sin kraft. Jag är en utav dem. Och vi behöver riktiga män. Män som vet att genom oss växer en ny värld fram med nya gränser, en ny sorts ledarskap, ny företagskultur, ny ekonomisk struktur, något nytt och äkta. Vi har kroppen för det. Vi är här för att föda. Vi har hjärtat för det. Kärleken är vår största drivkraft. Och vi vet vårt värde. Och vet vet mäns värde. Och vi behöver medvetna män som kan stå jämte oss och vara med och bära den utveckling som sker just nu överallt. Vi behöver män som ibland kliver in och tar strid för oss när vi behöver vila och andrum. Ni män har kroppen. Ni män har fokuset. Ni är krigarna och riddarna. Hårda och mjuka samtidigt.




Många kvinnor vet vad jag talar om. Ni känner det i era kroppar. Och vissa män känner av att något är på gång. Och något har börjat väckas inom er. Ni längtar efter er manlighet och en djupare sexualitet. Ni längtar efter djupare relationer. En röst inom er håller på att växa fram. Och ni söker den. Ni längtar efter mer och djupare känslor. Ni söker efter större meningsfullhet. För trots att ni har allt så kan ni inte njuta av er det. Ni längtar efter njutning. Och vi kvinnor kallar fram er nu. Vi behöver er. Och ni behöver bli fler.

Jag söker de medvetna män som nu vill plocka fram sin egen röst och använda den. Män som vill tala och föreläsa utifrån den kraftfulla rösten som har sina rötter i den egna maskuliniteten. Män som vill skriva en bok, debattinlägg, rapporter, poesi, musik eller andra texter med sin autentiska röst. Den som struntar i vad omvärlden tycker. För den kommer djupt inifrån kroppen.
Män som redan har pengarna att spendera, drivet att genomföra denna utveckling och modet att utmanas till sitt allra yttersta.

Jag har kompetensen och glöden. Jag är beredd att pressa mig till mitt yttersta för att du ska få utdelning för ditt åtagande. Du kan förvänta dig mirakel och få uppleva saker du inte visste existerade, om du är en riktig man och jag upplever att du är redo för denna åktur. Jag är kräsen och jobbar just nu med ett fåtal män. Du kanske kan bli nästa.

Jag blir din personliga Skrivcoach och vi jobbar med ditt autentiska medvetna ledarskap. Din maskulina röst ska få komma till tals. Och all detta sker via Skype. Total sekretess naturligtvis. Och jag struntar i om du inte tror på Gud. Jag gör, och han kommer att närvara. Men det är dig själv du kommer att möta, tillsammans med mig. Jag bryr mig inte om vem du är på ytan. Vi ska mötas på djupet. En riktig man dömer man inte på förpackningen utan på dess innehåll. Hjärta och hjärna ska mötas och smälta samman. Sen kan du börja tala.

Intresserad. Maila mig så får du en hög frågor att besvara i första urvalsprocessen.
Marie Ek Lipanovska
ledarskapscoach, frilansjournalist och bloggare
på egna företaget Själaglad
marie@sjalaglad.nu


Män jag kallar riktiga män:
Det krävs en stark man att dela rampljuset
med en kraftfull kvinna.
Brad Pitt

Mjuk kraftfull man med koll på sexualiteten.
Robert Gass.

Medveten man och vis kvinna.
Gay Hendricks.

Man som hyllar kvinnan och relationer.
Arjuana Ardagh.

Manlig författare som gärna skriver vackert om kvinnor.
Paulo Coelho.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow! Det här var det bästa jag läst på mycket länge...

Hoppas att du får många svar!

Kram
Alice

blabla sa...

Tack Alice!
Sänd dem till mig :-)