tisdag 24 april 2012

Anders - min följetong

Relationer är komplicerade. Mitt förhållande till Anders, min själsfrände, är inget undantag. Den har alla ingredienser för en bestseller, en hel teveserie.
Det är en komplicerad kärlekssaga större än oss själva.

Det finns inte en enda känsla den inte innehållet. Den har allt som en saga har. En lustfylld början, tänjda gränser, mod, glädje, tårar, vackra ord, översvallande kärlek, himmelsk sex, djup andlig samhörighet, stora drömmar och magi.
Det är också en resa inåt och ner i barndomen som skapat våra rädslor, våra tankar och våra beteenden. År av himmel förenat med helvete. Om ensamhet i tvåsamheten. Känslor av otillräcklighet, irritation och oro.

Det är en sann kärlekssaga. Vacker i sin ofullkomlighet. Fortfarande utan ett riktigt slut. Fortfarande öppen för ett lyckligt slut, om Gud och kärleken vill.

Inom kort öppnar Anders och jag dörren in till vår nakna berättelse om själsfrändskapens alla mysterier.
En serie program om kommunikation, relationer, barndom, sexualitet, särbo och sambo, tidigare äktenskap och ex, andlighet, mina barn och dina barn, kärlek och rädslor, ansvar, missbruk och allt annat som ryms i ett partnerskap.

Vi delar med oss av våra sms och mail. Våra vackra och mindre vackra beteenden. Vår kärlek och våra rädslor.

Varför?
För att ge kärleken ett ansikte och en röst.

Snart... Mycket snart. Möter du oss båda.

Inga kommentarer: