tisdag 10 april 2012

Pilgrimsvandring Dag 3 - förvandling


Hur stor är min villighet att verkligen förändras?

Vill jag vandra i täten måste jag på djupet säga ja till förvandlingen. Inte förändringen, den är oftast ytlig och något som mitt ego bara protesterar mot lite lätt. Förvandlingen kräver mer än så. Och min kropp inser jag nu, har försökt berätta för mig den senaste veckan att jag står inför förvandlingen. Quantum Leap kallar vissa det. Och ärligt, denna metamorfosis är så långt gången att jag känner "do or die". Låter kanske läskigt, men det är det inte. Bara besvärligt. Kroppen har berättat för mig om detta som vill ske genom att bära på en känsla av att något sakta äts upp inifrån. Länge har kroppen också känts som en kokong, på väg att förtvina. Jag har varit lite dömande mot mig själv för att jag inte rört mig mer, men den har liksom inte velat. Och hur lätt är det att veta om det är ren lathet?
Alltså förstår jag nu också varför jag gjort som jag gjort den senaste veckan. Och varför det kändes från djupet av mitt hjärta att jag behövde köra igång pilgrimsvandringen NU. Inte sen, men NU.
Bitarna faller på plats och i ärlighetens namn känns det lite tungt. Två beslut känns det som att jag måste ta. Den ena är jag 100 % säker på. Det andra tvekar jag inför. Så jag låter det bero ett tag till jag känner vetskap fullt ut.
Beslut 1 är rörelse. Fokus min kropp. Fokus kvinnlighetens framträdande. Daglig omvårdnad på detta område. Start idag! 

Mycket blev tydligt när jag satte mig att kanalisera dagens text om övergivenhet till andra bloggen. Klart läsvärd. http://tidattlyssna.blogspot.se

Och denna video förklarar tydligt vad jag känner i min kropp just nu. Hur knäppt det än låter.




Morgondagens länk till tredje dagens etapp på den 40 dagar långa Pilgrimsfärden på nätet.
Vandringskollekt tas tacksamt emot på Själaglads Bankgiro 305-7072.

Title: Morgonmeditation Dag 3
Time: Onsdag 11 april kl 6.30 - 6.45
Listening method: Web Simulcast

To attend, visit:
http://InstantTeleseminar.com/?eventID=28285644

1 kommentar:

Charlotte Cronquist sa...

Lite lustigt. Alexander och jag kickstartar med GI-kost i dag, för att få lite mer rätsida på kroppen. Det kommer att ske typ parallellt med pilgrimsvandringen och var planerat innan. Allt hänger ihop, typ.