fredag 13 april 2012

Fredagen den trettonde - en turdag






Alldeles otroligt :-) Eller bara en lag som verkar utan undantag ....?





Morgonens pilgrimsvandring på nätet kom att handla om fredagen den 13:e, tur eller otursdag. Jag följde som vanligt min intuition. Lät orden strömma ur min mun. Utan att tänka, bara tala. Jag hör mig berätta om hur vi är magneter. Att det vi tänker och känner drar till oss vår upplevelser. Att det finns ingen tur eller otur. Vi skapar händelserna. Och detta är min övertygelse. Jag ser fredagen den 13:e som en turdag. Det har jag valt. Och i samma ögonblick som jag uttalar detta, sänder jag ut en frekvens. Som på radio. Universum lyssnar 24-7 på den signalen. Och returnerar beställningen. Detta är grunden i Attraktionslagen (The Secret).

Här kommer det lustiga. Svaret på min sändning sker nästan omedelbart. Cirka 30 minuter senare tappar jag en glastallrik som går i tusen bitar. Okej, hinner jag tänka... va fasiken... Sedan vänder jag tanken. Okej, vilka bevis finns för att detta är tur snarare än otur. Jag finner fyra.

1. Jag var barfota. Inget splitter träffade mina fötter.
2. Detta skedde innan jag dammsugit, som behövdes.
3. Det skedde för att jag gick in i energin stress.
4. Stressen kom för att jag inte lyssnade på de subtila signalerna 15 minuter tidigare.
Okej, händelsen ville berätta att jag var lite ur kurs. Bekräfta det jag egentligen redan visste men ignorerade.

Det går 15 minuter igen. Jag ska köra sonen till bussen. Han hittar inte sitt nyligen påfyllda busskort. Jag blir irriterad och arg. Okej va fasiken, tänker jag. Börjar läxa upp honom. Jag accepterar situationen och inser att det bara är till att köra honom till skolan. Fortsätter att markera för honom i bilen att nu behöver det blir ändring. För ett par veckor sedan var det mobilen som var försvunnen två gånger. Hans iPad ligger på golvet som om den vore en matta. Okej jag tänker, vilka bevis finns det för att detta är tur?
1. Jag är helt medveten om, att medan jag pratar, manifesterar jag den förändring jag bad om igår. Jag får chansen att markera, sätta en gräns, med gott samvete. Energin jag bar på är släppt! Yes!
2. Det som skett är ett samspel. Vi samskapar min son och jag. Jag har inte markerat ordentligt förut. Jag tar ansvaret för min del i vår gemensamma skapelse. Om den inte vore gemensam skulle jag inte vara "drabbad" av det som skedde.
3. Jag ser att jag har tur idag. Att jag ges en chans att snabbt som attan korrigera min egen vibration, min dragningskraft, min frekvens.
4. Jag får bekräftat att jag är så intonad att det inte behöver ske några stora saker.

När jag lämnat honom kommer jag hem igen, tänker gå en runda men väljer av någon anledning att ta tag i tvätten. Finner hans nya munkjacka med en söndrig dragkedja. Okej, säger jag då, utan vare sig svordom eller suck. Jag fattar. Jag fattar. Jag ska sätta mig omedelbart och korrigera kursen.

De tar inte många minuter innan jag åter är på plats. Jag finner genom min intuition videon nedan som jag anser är helt briljant. 

På en timme har jag gått varvet runt. Och jag kan avslöja att det finns en riktigt djup visdom under min berättelse som jag kan garantera att ni längtar efter att få ta del av. Men först behöver ni förstå det jag redan berättat. Vi lär oss grunderna först. Sedan finner vi vårt eget uttryck. Därefter tränar vi och blir till slut mästare i vårt eget liv.

Ha en alldeles underbar lyckobringade fredag! <3


Inga kommentarer: