söndag 15 april 2012

Söndag - vilodag

Ju äldre jag blir desto mer uppskattar jag det nakna och avskalade. I alla former. Och desto närmre känner jag mig Gud och Oneness. Samtidigt har kunskapstörsten ökat.

Jag uppskattar mycket i livet; god mat, vänner, ett vackert hem, musik, gå på loppis, dans, en läcker bil, design och hantverk, djur och natur, en semester med dem jag älskar. Men jag gillar allt mer det nakna även här. Det rena, avskalade som inte behöver förpackas i en kosmetisk förpackning som förskönar och förhärliga. Värdet sitter inte i ytan.

Det kan vara en vacker kaffetermos (bild) likaväl som musik (länk). Och jag uppskattar det som har en historia att berätta. Jag tycker om att lyssna på människor som berättar historier ur sina liv. Inte att de lever kvar i historien, utan de har släppt den och berättar betraktande utifrån nuet om sin resa. Jag älskar Storytelling. Därför kommer det inom kort att träda fram i mitt företag Själaglad.

Gamla designade kaffetermosar.

Gregorianks sång med Schola Solensis:
http://youtu.be/LlJGRp3Lq40


Söndag är en vilodag. Det är en bra dag att stanna upp och titta tillbaka på det som hänt. Se sina framsteg. Njuta en extra gång utav dem. Vila i vissheten att allt går framåt, även om det ibland inte känns så. Hylla de framsteg vi gjort, snarare än att se allt vi ska göra framöver.




Jag finner på Wikipedia följande om söndag:
Söndag är en veckodag som i Norden är uppkallad efter den fornnordiska solgudinnan Sol, som även kallades Sunna eller Sunne. På fornnordiska hette dagen sunnudagr (Sols dag).

Söndag kommer efter lördag och före måndag. I den svenska almanackan är söndag numera veckans sjunde och sista dag, sedan detta blev internationell standard 1972, men i både traditionell judisk och kristen tideräkning är den däremot veckans första dag.

Mer om söndag: http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6ndag

Idag blickar jag tillbaka på en kraftfull vecka. Energy Healing Week närmar sig sitt slut. Om ca en timme är det dags för sista etappen. Men vi fortsätter att vandra ihop på Pilgrimsvandringen på nätet.
Energy-veckan har varit intensiv. Jag ser tillbaka på min egen roll som ledare och känner stolthet över mitt engagemang och det stora åtagandet. Jag har följt mitt hjärtas röst. Låtit mig ledas av intuitionen. Och jag gläds med alla i gruppen och är tacksam över all den energi vi tillsammans har frigjort.
Vila och låta allt landa är vad som behövs nu.


Vi har sått många frön. Nu behöver de sjunka in i jorden och slå rot. Näring, ljus och omvårdnad gör skörden rik!

Tack till er alla som deltagit denna frigörande vecka. Jag hoppas vi ses igen den 7 maj när vi frigör våra hinder kring pengar.

Inga kommentarer: