torsdag 3 maj 2012

Är en nunna värdelös för att hon inte har pengar?



DAGS ATT VAKNA OCH STÄDA VÄRDEN.


När du rensar i dig själv, rensar du samma energi i världen. Du klär av dig pyjamasen du burit länge. Du vaknar upp till det nya värdet. Den nya världen. Med nya värden. Vi är födda värdiga och värdefulla.
Tillsammans behöver vi rensa ut de gamla tankarna om att egenvärdet sitter i vad vi äger och gör. Alla behöver hjälpa till genom att se oss själva och vår urväxta omoderna fula egopyjamas.
Några behöver slänga kostymen som håller dem fångna i det konsumtionsstyrda ekorrhjulet där de mäter och möter sig i pengar. I det nakna och äkta är vi värdiga.


Det är VÅR städning jag är mitt uppe i. 

I alla former. På alla plan. Mitt bidrag till planeten och mänskligheten.

Om vi mätte värde i hur mycket pengar och saker vi äger vore en nunna värdelös. Det vet vi alla att hon inte är. Tvärtom tycker de flesta av oss att hon är oerhört värdefull och värdig. Alla är inte ämnade att vara nunna eller munk och släppa taget om alla sina fysiska ägodelar. Jag är det inte.
Men alla är ämnade att känna sig värdefulla och värdiga även om vi skulle förlorar allt vi äger. 
Jag har upptäckt en nunna i mig. Hon vill ha enkelhet och renhet. Vara fri. Ej identifierad med något utanför sig själv. Men jag vill leva som en "vanlig" människa, vad det nu är, med nunnan som en värdig aspekt i mig.

Nunnan i mig är trött på alla prylar som tar upp plats i hemmet. De tappar sitt värde när de inte används.
Nunnan i mig vill göra större plats för andlig rikedom = kärlek, lycka och inre frid och frihet.
Nunnan i mig vill vidga begreppet kärlek i relationerna mellan två människor som älskar varandra.
Nunnan i mig vill hjälpa andra till ökat egenvärde och stanna ekorrhjulets konsumtionsstress.

När du värdesätter dig själv, sätter du värdiga gränser och värdesätter därmed andra. - Min fina formel för inre frid, frihet, lycka och stor kärlek. Jag upplever att den fungerar utmärkt.

Jag har stannat ekorrhjulet för flera år sedan. Och jag städar ut resterna av det livet ännu. Jag längtar efter den totala friheten. Den finns inom räckhåll.

Vill du också hoppa av? Gå din egen väg. I ditt tempo.
Vill du ha sällskap, vägledning och stöd på din väg? Fortsätt då och läs. Kanske finner du något som passar just dig. Det har fungerat för mig. Kanske fungerar det för dig med. 



VÅR städning 1 - familjens hem

Hur mycket prylar har jag egentligen lyckats samla på mig under åren. Ändå har jag rensat hur mycket som helst. Nu är jag så trött på Blocket att jag ber om hjälp på Facebook med att sälja. Det är superfina saker jag har. Laddade med en massa positiv energi. Men de är stillastående eftersom de inte längre används.
Jag manade pilgrimsvandrarna till att släppa taget om det som är stillastående i deras liv. Det ledde till att en deltagare nu anordnar loppis. Klart jag ska stå där och låta andra bli ägare av mina fina prylar.
Rensa rensa rensa bland tingen.
Loppiset är på söndag. Info här: Allis Inn Gårdsloppis

Längre ner hittar du fina möbler och annat som jag har på Blocket till försäljning.
Här är min galna win-win-win deal på Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=1076872181


VÅR städning 2 - i hjärtat/kärleken mellan Anders och mig

På lördag har vi premiär för The Soul Mate Story på Själaglad Radio (webbradio)
Vi rensar rensar rensar i vårt själsfrändeskap genom att dela vår upplevelse med er lyssnare.
Varannan lördag mellan kl 8.30 och 9.15 delar vi vår kärlekssaga. Tankar, känslor, kärlek, rädslor, hopp, förtvivlan, glädje, ilska, himmel och helvete. Magi och misslyckande.
Vi hoppas till att det leder till att ni rensar rensar rensar i era kärleksrelationer.


Här hittar du länken till nya Webbradiokanalen och vårt premiärprogram:
Radio Själaglad - THE SOUL MATE STORY 



VÅR städning 3 - i huvudet/tankarna kring ekonomi och värde

På måndag startar den andra av mina tre Energy Weeks på webben. Då rensar vi i huvudet. Städar bland våra tankar kring det egna värdet. Det som vi tyvärr oftast mäter i pengar; lönen, beloppet på kontot, pensionen, priset på våra tjänster, bilen, hemmet och andra fysiska ting. 
Det är viktigt att rensa på detta område då det påverkar våra relationer i allra högsta grad. Bråk om ekonomi leder ofta till skilsmässor och separationer. Vi känner oss skyldIga, ej värdesatta, ej värdefulla.
Denna vecka rensar vi bland pengatankar och känslor, med syftet är att höja det egna värdet. Tankarna om dig själv. Känslan av att vara värdig och värdefull. För du är inte det förgängliga. Du är det eviga. Och inga sedlar, konton, hus, bilar, jobb, ens äktenskap är eviga.

Kom och var med du med! När du värdesätter dig själv, sätter du värdiga gränser och värdesätter andra.
Denna länk berättar mer:  ENERGY MONEY WEEK  Start 7 maj. Pris 1495 kr.


Ha en värdefull dag!

Riktigt fina saker som söker nytt hem via Blocket:

http://www.blocket.se/vi/39530996.htm?ca=23_11
http://www.blocket.se/vi/39432925.htm?ca=23_11
http://www.blocket.se/vi/39433193.htm?ca=23_11
http://www.blocket.se/vi/39432757.htm?ca=23_11
http://www.blocket.se/vi/39432797.htm?ca=23_11




2 kommentarer:

Charlotte Cronquist sa...

Jag tror vi lagrar på oss alldeles för mycket... och ibland en väldig massa av andras också... som att vi måste bära så mycket.
Kul att se städning som ett sätt att släppa taget.
Hoppas loppisen blir bra och att du och Anders städar så det känns riktigt rent och fint mellan er.
Kärlek <3

blabla sa...

Ekorrhjul är en bra symbol. Ekorren samlar och samlar. Sitt eget och andras.
Städa är härligt! <3
Kram,,,,