måndag 28 maj 2012

Liberty heter hon

Hon kallar sig Liberty och är sex, sju år gammal. Hon springer genom ett gigantisk solgult rapsfält med armarna utåt som om hon var på väg att lyfta. Hon är så full av glädje och livslust att hon är alldeles rusig av lycka. Hon är själaglad. Hon vrålar högt i skyn "jag vill vara bäst" med ett smittande skratt. "Jag vill vara bäst på att lysa. Jag vill vara Universums ljus." Och hon springer i en väldigt fart genom rapsen och låter allt det gula färga henne. Hon är lekfull och hennes enorma glädje får mig att le.
Hon är en ljus aspekt utav mig. Vägen till frihet. Vägen till frihetsgudinnan. Hon är ljuset och livsglädjen. Och hon vill vara bäst på att vara just det. Sig själv. Universums ljus. Hon nöjer sig inte med nästbäst. I hennes hjärta brinner en låga utav längtan av sällan skådat slag. Och hon skakar med lätthet av sig andras avundsjuka blickar och ord. Tänk att hon är min. Wow, vilken gåva.


Igår var jag på Heal my Heart - workshop med amerikanen Jeff Malone. Han arbetar efter Debbie Fords metod kring skuggsidor. Mycket intressant. Och den ljuvliga tösabiten ovan tog jag med mig hem. Men det hände mycket mycket mer. Så mycket att det är lättare att lyssna till alla insikterna. Kanske väcker det något i dig. Ganska troligt är att det gör just det.... väcker dig. För det handlar om uppvaknandet.

Varsågod. 15 minuter Magisk Morgon där jag pratar om de olika steg vi behöver genomgå för att transformeras.
http://instantteleseminar.com/?eventid=29774271

Men det slutar inte där. Vad hände i natt när alla processerna kom i fatt mig. Det regnade småspik.Varsågod. Lyssna på 30 minuters samtal med Gud.
http://www.blogtalkradio.com/sjalaglad/2012/05/28/a-wow--fr-guds-skull-kapitel-3

Och du .... lade du märke till att bloggen fått en mjukare touch. Kvinnligare, mer sensuell, men ändå mer styrka. Det tycker iallafall jag att jag klätt om till.

<3<3<3

Inga kommentarer: